ایران در سوگ یار دیرین امام و رهبری؛ بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در شهرهای کشور/تصاویر

مجالس بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و بنیانگذار و رئیس هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی از روز گذشته در مساجد واحدهای دانشگاهی، مساجد جامع، مصلاها، حسینیه‌ها و .... شهرهای کشور به میزبانی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و مشارکت دیگر نهادها و ارگان‌ها برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم شخصیت‌هایی نظیر روسای دانشگاه‌ها، امامان جمعه، مقامات لشکری فرماندار، شهردار، دیگر مسئولان و مدیران استانی و شهری، اقشار مردم و کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی حضور پیدا می‌کنند.

مجلس بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و بنیانگذار و رئیس هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و یار دیرین امام و رهبری با حضور امام جمعه شهر بیضا، بخشدار، روسا و مدیران نهاد‌های انقلابی، مقامات لشکری و اقشار مردم، استادان، کارکنان و دانشجویان و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضا در مسجد جامع شهر بیضا برگزار شد.

دانشگاهیان واحد بیضا با سیاهپوش کردن فضای دانشگاه و نصب پلاکارد‌ها و بنر‌های تسلیت در میدان‌های اصلی شهر با حضور حداکثری خود در مراسم بزرگداشت هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) نیز شرکت کردند.

مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید هیات موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در حسینیه مصلای شهرستان بروجن از طرف دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن برگزار شد.

استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در این مراسم در کنار دیگر اقشار جامعه با قرائت فاتحه برای آن مرحوم طلب مغفرت و علو درجات کردند.

دکتر عبداله قاسمی پیربلوطی دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، دکتر محمدخسروی رئیس دبیرخانه هیات امنای استان و دیگر مسئولان دانشگاهی در این مراسم حضور داشتند.

دکتر احمد بهرامی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجن در ابتدای این مراسم با قرائت پیامی ضایعه اسفناک رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار و رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی را محضر مقام معظم رهبری، بیت آن مرحوم و مردم انقلابی و دغدار ایران بویژه خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی تسلیت گفت.

هیأت رئیسه، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده در مراسم گرامیداشت ارتحال حجت الاسلام علی اکبر هاشمی رفسنجانی حضور یافتند.

در مراسمی که به همین مناسبت همراه با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در محل مسجد جامع شهرستان آباده برگزار شد اعضای هیأت رئیسه، استادان، کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی واحد آباده به همراه خانواده حضور پیدا کردند.

در این مراسم که با حضور امام جمعه، فرماندار، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیج و جمع کثیری از اقشار مردم شهرستان حضور داشتند پس از اقامه نماز جماعت به بیان فعالیت­های سیاسی، مذهبی، اجتماعی و... مرحوم علی اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از شاخصه‌های مهم در روند شکل گیری انقلاب اسلامی چه پیش از قیام ۲۲ بهمن ۵۷ و چه بعد از آن پرداخت و از وی به عنوان یار دیرین امام راحل، رهبری و انقلاب یاد و نقش مرحوم هاشمی رفسنجانی در پیشبرد اهداف اقتصادی و رفاهی مردم به عنوان سردار سازندگی نیز بیان شد.

مراسم ترحیم و بزرگداشتی به مناسبت رحلت جانسوز فقیه مجاهد، مجاهد نستوه و شجاع، مصلح میانه رو و دوراندیش و مردمدار، اسطوره پایداری بر کلمه حق، یار دیرین امام (ره) و مقام معظم رهبری و بنیانگذار شجره طیبه دانشگاه آزاد اسلامی، حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (قدس الله نفسه الزکیه) با حضور پرشکوه هزاران نفر از همه گروه‌ها و اقشار مردم شهیدپرور، بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد جامع خمین برگزار شد.

در این مراسم که به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین و همکاری و همراهی امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی، هیأت‌رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمین و آموزشکده سما خمین برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین حسینی امام جمعه خمین با تسلیت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) و بیان مواردی درباره شخصیت این بانوی بزرگوار، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را مجاهد خستگی ناپذیر قبل و بعد از انقلاب و از یاران دیرین امام و رهبری معظم انقلاب عنوان کرد که برای تحقق اسلام و پیروی انقلاب مجاهدت کرد و در دوران ستم‌شاهی زندان‌ها و شکنجه‌ها به جان خرید تا به رسالت اصلی‌اش عمل کند.

وی لقب سردار سازندگی را شایسته ایشان دانست. در ادامه معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار خمین پیام تسلیت مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری را قرائت کرد و مداح اهل بیت به مدیحه‌ سرایی و عزاداری پرداخت.

این مراسم به پاس قدردانی از زحمات بی‌دریغ و ممارست‌های خستگی‌ناپذیر این قهرمان ملی و اندیشمند اسلامی، مدافع به حق و راستین جمهوریت و اسلامیت نظام، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و ابراز همدردی با بیت معزز ایشان برگزار شد.

مراسم ترحیم و بزرگداشتی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوسنگرد‎ در نمازخانه شهید علم الهدی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

مراسم سوگواری و ختم قرآن به مناسبت ارتحال موسس و رئیس هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوسنگرد و با حضور هیات رئیسه، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.

مراسم بزرگداشت فقدان عالم مجاهد آیت الله هاشمی رفسنجانی همراه با قرائت زیارت عاشورا درنمازخانه دانشگاه آزاد اسلامی بم برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بم در مراسم گرامیداشت فقدان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: از دست دادن شخصیتی مانند هاشمی حادثه‌ای بسیار ناگوار و مرگ وی شوکی بر بدنه جامعه بود.

دکتر حمید سرحدی، هاشمی را یک شخصیت سیاسی تراز اول کشور و ستون انقلاب دانست و اظهار کرد: هاشمی از معتمدان اصلی نظام بودند که در زمان امام راحل تحقق آمال و آرمان‌های انقلاب از سوی وی صورت می‌گرفت و مدیریت جنگی که دنیا در برابر ما ایستاده بود به نحو احسن انجام داد و دلبستگی خیلی از گروه‌های سیاسی به هاشمی بود.

رئیس واحد بم هاشمی را مایه مباهات دانست و بیان کرد: هاشمی بزرگ بود و کارهای بزرگ می‌کرد وی از نخبگان، سیاستمداران و اندیشمندان زمان بود.

سرحدی خواستار توجه ویژه به ابعاد وجودی هاشمی شد که دانشجویان و استادان می‌توانند تحقیق و پژوهش و پایان نامه خود را در این راستا داشته باشند.

مراسم ارتحال یار دیرین امام و رهبری از سوی دانشگاه آزاد اسلامی ارسنجان با همکاری فرمانداری نهاد‌ها و تشکل‌های مردمی در مصلای جمعه شهر ارسنجان برگزار شد.

در این مراسم که مردم خود را صاحب عزا می‌دانستند کاظمی فرماندار ارسنجان با بر شمردن خصوصیات اخلاقی یاور دیرین امام و رهبری گفت: ‌آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همیشه و در همه مسائل به انقلاب اسلامی خدمت و همیشه یاور انقلاب بود و در تمام بحران‌ها از انقلاب اسلامی دفاع کرد.

مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی، دفتر امام جمعه و فرمانداری شهرستان ایوان و با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، دانشگاهیان، مسولین و کارکنان ارگان‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در مصلای شهرستان ایوان برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایوان در این مراسم که با تلاوت آیات نور بخش قرآن کریم و مداحی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت همراه بود، با توجه به مسئولیتهای خطیر حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در طول دوران انقلاب اسلامی بیان کرد: «مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ۵۹ سال همرزم و همکار مقام معظم رهبری بود و این روحانی مبارز در رده‌های مختلف انقلاب نقش آفرینی کرده و در خدمت انقلاب بود.»

حجت الاسلام چراغ چی افزود: «حضور گسترده مردم در مراسم تشییع و تدفین آیت الله هاشمی رفسنجانی مشت محکمی بود بر دهان ضد انقلاب‌ها و نشان داد مردم پای انقلاب و رهبری هستند.»

به مناسبت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین حضرت امام خمینی (ره)، همسنگر مقام معظم رهبری آیت الله خامنه‌ای، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی، هیات رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اقلید در مراسم گرامیداشت آن عزیز سفرکرده شرکت کردند.

در این مراسم باشکوه که با حضور پرشور امام جمعه، فرماندار، ادرات، نهاد‌ها، ارگانهای نظامی وانتظامی ودیگر اقشار مردم شهرستان اقلید در محل حسینیه بازار اقلید برگزار شد، نوای گرم و سوزناک قاریان و مداحان ممتاز شهرستان حال و هوای خاصی را به مجلس بخشید.

سخنرانی فرماندار و امام جمعه در تبین شخصیت منحصر به فرد هاشمی رفسنجانی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. این مراسم با اقامه نماز جماعت ظهرو عصر به پایان رسید.

مراسم ترحیم و گرامیداشت یاد و خاطره بزرگ‌مرد مبارز و مجاهد سال های انقلاب و یار وفادار و دیرین امام راحل (ره) آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار صدیق انقلاب در مسجد امیرالمومنین شهرستان سیرجان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی امام جمعه، دکتر منصور مکی آبادی فرماندار ویژه سیرجان، دکتر ابوالفضل جعفرقلیخانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان، مسئولان ارشد شهرستان، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان و عموم مردم سیرجان حضور داشتند.

ده ها هزار نفر از مردم فهیم سیرجان با حضور در این مراسم یاد و خاطره این مجاهد وارسته را گرامی داشتند و ارادت خود به انقلاب و خدمتگزاران شریف انقلاب را به منصه ظهور گذاشتند.

202/200

کد خبر: 721258

وب گردی

وب گردی