تشییع آیت‌الله هاشمی بعد از رحلت امام (ره) تا کنون باشکوه‌ترین بدرقه بود/ آیت الله هاشمی در هر صحنه ای که وارد شد با مدیریت و تدبیر خود سرافراز بیرون آمد

مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) با حضور خانواده ایشان، آیت الله سید حسن خمینی، حجت الاسلام ناطق نوری، دکتر فرهادی وزیر علوم، دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ،دکتر واعظی وزیر ارتباطات ، مقامات کشوری و جمعی از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی در مسجد پیامبر اعظم(ص) این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله قرآن مجید و نوحه خوانی و مدیحه سرایی توسط مداح اهل بیت، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا اکرمی رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری طی سخنانی اظهار کرد: اتفاقی که دیروز در خیابان انقلاب و حرم امام (ره) در تشییع و تدفین آیت الله هاشمی افتاد بعد از رحلت امام و تشییع ایشان بی سابقه بود.

وی با بیان اینکه مراسم تشییع جنازه میلیونی روز گذشته باید مورد تحلیل علمی، سیاسی و قرآنی قرار گیرد، افزود: آنچه دیروز در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف آن رخ داد نشان داد که این تشییع جنازه پس از ارتحال امام و تشییع جنازه ایشان تا کنون باشکوه ترین بدرقه بود.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در این مراسم که با حضور تنی چند از سفرای خارجی برگزار شد، خاطر نشان کرد: یکی دیگر از ویژگی های این مراسم حضور مردم از همه طبقات، گروه ها و اقشار مختلف مردم از سراسر ایران و نه تنها تهران بود. نکته دیگر این مراسم، گذاردن نماز بر پیکر آیت الله هاشمی(ره) توسط مقام معظم رهبری بود که پیام ایشان در این مراسم حاوی نکات بسیاری بود به طوری که بعد از رحلت امام خمینی(ره) پیام بی بدیل و بی نظیر رهبر معظم انقلاب برای هیچ شخصیت دیگری اینگونه صادر نشده بود.

وی با اشاره به نکات گنجانده شده در پیام مذکور گفت:رهبر معظم انقلاب در این پیام از رفاقت 59 ساله خود با آیت الله سخن گفتند، 59 سال یعنی زمانی بیش از نیم قرن اخوت و برادری در فراز و نشیب های مختلف دوران انقلاب اسلامی.

حجت الاسلام اکرمی در بخشی از سخنان خود با اشاره به سابقه آشنایی اش با آیت الله هاشمی(ره) گفت: روزی وارد خانه امام (ره) شدم و دیدم که سربازی در مقابل ایشان نشسته که با لحنی محکم ،قوی و مطمئن با امام مباحثه می کند، او سوال می کند و امام به طور تفضیل به ایشان پاسخ می دهد.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی(ره) در محضر اساتیدی چون علامه طباطبایی، آیت الله محقق داماد، امام خمینی(ره) شاگردی کردند، گفت: دوران تحصیل ایشان با فراست و کیاست همراه بود. آیت الله هاشمی رفسنجانی همچنین دارای سابقه مبارزاتی درخشانی است به گونه ای که در جریان مبارزات انقلاب 7 بار به زندان رفته و تبعید شده است و با به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی، مسئولیت های بسیاری از جمله رییس قوه مقننه، رییس قوه مجریه، رییس مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع ... را برعهده گرفت.

آیت الله هاشمی در هر صحنه ای که وارد شد با مدیریت و تدبیر خود سرافراز بیرون آمد

در این مراسم با شکوه که با حضور همسر و فرزندان آیت الله هاشمی برگزار شد،حجت الاسلام اکرمی به روحیه شجاع آیت الله هاشمی در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: آیت الله هاشمی در هر صحنه ای که وارد شد، با مدیریت و تدبیر خود سرافراز بیرون آمد.

وجود میلیون ها فارغ التحصیل و دانشجو نشان دهنده عمق آینده نگری آیت الله هاشمی است

وی با بیان اینکه یکی از هزاران خدمات آیت الله هاشمی رفسنجانی تاسیس همین دانشگاه آزاد اسلامی بود، گفت: وجود میلیون ها فارغ التحصیل و دانشجو نشان دهنده عمق آینده نگری آیت الله هاشمی است.

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در این مراسم که بسیاری از اساتید واحد علوم و تحقیقات حضور داشتند، دانشگاه آزاد اسلامی را یادگار تدبیر آیت الله هاشمی و حمایت امام(ره) دانست و گفت: از زمانی که بذر این دانشگاه توسط آیت الله پاشیده شد، در جریان کم و کیف دانشگاه بودم و از خدمات آن مطلعم. قطعا در تمامی امور مشکلاتی وجود دارد اما باید انصاف داشته باشیم و نقد سازنده کنیم.

اختصاص موضوع پایان نامه ها به تحلیل تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی

وی با تشکر از دکتر میرزاده و هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر برگزاری چنین مراسم باشکوهی ، گفت:من به دکتر میرزاده پیشنهاد داده ام که موضوع یکی از پایان نامه ها را برای تحلیل تشییع دیروز قرار دهند که چگونه این جمعیت میلیونی به خیابان آمدند، چرا که این حضور باید مورد تحلیل های جامعه شناسی، سیاسی، اخلاقی و ... قرار گیرد.

200

کد خبر: 721294

وب گردی

وب گردی