شخصیت علمی آیت‌الله به دلیل مسئولیت‌های سیاسی پنهان مانده است/ باید بگوییم ملت ایران یک قهرمان ملی را از دست داد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه مردم ایران یک قهرمان ملی را از دست داده‌اند،‌ گفت: آیت‌الله هاشمی یک دانشمند بزرگ بود ولی شخصیت علمی وی به خاطر مسئولیت‌های کلان پنهان مانده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه مراسم ترحیم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی(ره) رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیأت مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: پس از تشییع تاریخی امام راحل، تشییع آیت‌الله هاشمی دومین تشییع بی‌سابقه تاریخ ایران تا کنون بوده است که مردم نشان دادند از قهرمان ملی خود قدردانی می‌کنند.
وی افزود: دلیل حضور بی‌شمار مردم در مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی این بود که وی در تمام صحنه‌ها یار امام(ره) و مقام معظم رهبری بود و در تمام مقاطع مربوط به تثبیت انقلاب نقش اساسی داشت.
دکتر میرزاده با بیان اینکه اثر انگشت مدیریت سلیمانی آیت الله هاشمی در بحران‌های کشور دیده می‌شود، عنوان کرد: بسیاری از امور تاثیرگذار در زمان سردار سازندگی انجام شده است. به طوری که اقتصاد ایرانی با سرپنجه تدبیر هاشمی بازسازی شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید بگوییم ملت ایران یک قهرمان ملی را از دست داد.
دکتر میرزاده عنوان کرد: ‌مردم ایران در مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی با حضور میلیونی خود نشان دادند کسی که اخلاص داشته و مردمی باشد مورد تقدیر مردم قرار می‌گیرد.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی درباره عملکرد صدا و سیما در چند روز گذشته گفت:‌ عملکرد صدا و سیما خوب بود ولی بهتر این بود که با افرادی که 37 سال با آیت الله هاشمی(ره) بودند بیشتر صحبت می‌کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی یک دانشمند بزرگ و قرآن شناس بود، گفت: به دلیل مسئولیت سیاسی و مدیریت کلان، به چهره برجسته علمی آیت‌الله هاشمی پرداخته نشده در حالیکه وی بیش از صد تآلیف دارد و در توجه او به علم همین بس که در زمان فرماندهی جنگ و در زمان آزادی خرمشهر دانشگاه آزاد اسلامی را با اذن امام خمینی(ره) تاسیس کرد و شخصیت هایی همچون مقام معظم رهبری نیز در هیأت موسس نخست دانشگاه آزاد اسلامی حضور داشتند.
میرزاده گفت: آیت‌الله هاشمی همیشه این دغدغه را داشتند که دانشگاه آزاد اسلامی سبب پیشرفت جوانان شود و حاصل این کار بزرگ این بود که 50 درصد فارغ‌التحصیلان کشور از دانشگاه آزاد اسلامی است و این فارغ‌التحصیلان تاثیر شگرفی در توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ایران داشته‌اند.

200

کد خبر: 721296

وب گردی

وب گردی