مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در شهرستان بوکان

مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور مسئولین شهرستان و آحاد مردم در مسجد بلال حبشی شهرستان بوکان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز با حضور مسئولین شهرستان و آحاد مردم در مسجد بلال حبشی شهرستان بوکان برگزار شد.

مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور فرماندار، امام جمعه، ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان، اعضای هیات رئیسه، کارکنان، اساتید، دانشجویان، نیروهای نظامی انتظامی، مسئولین شهرستان و اقشار مختلف شهرستان بوکان دیروز ماه 95 در مسجد بلال حبشی شهرستان بوکان برگزار شد.

ابتدای مراسم با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز شد. سپس در ادامه ماموستا عبدالرحمن خلیفه زاده امام جمعه شهرستان بوکان ضمن تسلیت به مناسبت رحلت یار دیرین امام (ره) و رهبری به بیان مواردی پیرامون شخصیت این مجاهد خستگی ناپذیر پرداخت

وی افزود : آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل و بعد از انقلاب از یاران دیرین امام و رهبری معظم انقلاب بود که برای تحقق اسلام و پیروی انقلاب مجاهدت کرد.

امام جمعه شهرستان بوکان افزود: ایت الله هاشمی رفسنجانی در دوران ستم‌ شاهی زندان‌ها و شکنجه‌ها را به جان خرید تا به رسالت اصلی‌اش عمل کند.

خلیفه زاده تصریح کرد: این اندیشمند برجسته همواره در اجرای فرامین امام (ره) و در جهت اعتلای و پیشرفت نظام از هیچگونه تلاش و مجاهدتی دریغ نورزید و همواره در سنگرهای مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضور مؤثر داشت و یارویاور مقام معظم رهبری بود.

ماموستا عبدالرحمان خلیفه زاده افزود: این بزرگمرد انقلاب در کسوت رئیس جمهوری، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام فعالیت کرده و در دوران دفاع مقدس سال ها به عنوان جانشین فرمانده کل قوا خدمت کرده است.

وی اظهار کرد: آن مرحوم با درک درست از وضع انقلاب و کشور در صحنه حاضر می شد و با تمام وجود همه چیز خود حتی آبروی خود را در طبق اخلاص می گذاشتند و این درسی بود که از امام بزرگوار و راحل عظیم الشان گرفته بود.

امام جمعه بوکان از آیت الله رفسنجانی به عنوان نابغه سیاسی و مردمی یاد کرد و گفت: ایشان نابغه بزرگی برای ملت ایران و کشورهای آزادیخواه جهان بودند.

سپس در ادامه جمال خسروی فرماندار شهرستان بوکان به شخصیت و جایگاه والای حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران قبل از انقلاب و تأثیر بی نظیر ایشان در دوران بعد از انقلاب از جمله سازندگی و عمران کشور و نیز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد.

فرماندار شهرستان بوکان اظهار کرد: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مجذوب چهره ضد استعماری و سیاست خارجی امیر کبیر بود اما سیاست داخلی امیر کبیر نیز از چشمان تیز بین آیت الله هاشمی پنهان نماند و نگاه ضد استعماری، اصلاح طلبانه، رویکرد صلح دوستی و بهبود وضعیت که محصول تلاش های امیر کبیر بود را ستود و برجسته ساخت.

وی ادامه داد: آیت الله رفسنجانی شخصیت فرا جناحی داشت و این موضوع باعث شده بود که مورد قبول همه احزاب و گرایش های سیاسی در سطح کشور باشد.

خسروی اضافه کرد: رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام سیاست و اقتصاد دنیا را خوب می‌شناخت و به همین علت راه پیشرفت کشور را خوب می‌دانست.

او آیت الله هاشمی رفسنجانی را نماد اعتدال و میانه روی در همه عرصه ها دانستند و عنوان کرد وی امیرکبیر دوم ایران بود و در بسیاری از مسائل از مدیریت امیرکبیر در عرصه های مختلف بهره می گرفت.

وی با اشاره به اقدامات آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: زمانی به مسئله فلسطین پرداخت که این مسئله بسیار فراموش شده و مهجور بود و کسی بدان اهمیت نمی داد.

خسروی در ادامه به ارتباط بسیار نزدیک و دیرین آیت الله هاشمی رفسنجانی با مقام معظم رهبری اشاره کرده و این ضایعه دردناک را به مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری و ملت شریف ایران تسلیت گفت.

205/200

کد خبر: 721310

وب گردی

وب گردی