حضور قشرهای مختلف در  تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی نشان دهنده تأثیرگذاری ملی و بین المللی وی بود

نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری با تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: این روحانی مجاهد، یار دیرین امام خمینی (ره)، مدافع نظام ،انقلاب و پشتیبان ملت ایران ، دارای شخصیت تاثیرگذار ملی و بین المللی بود.

به گزارش ایسکانیوز، آیت الله محمدحسین احمدی شاهرودی در آیین بزرگداشت ارتحال آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی در یاسوج اظهار داشت: صحبت در مورد جایگاه ارزنده ایشان دشوار است زیرا شخصیت چند وجهی داشت.

وی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در حوزه علمیه قم شاگرد مراجعی چون آیت الله بروجردی، امام خمینی (ره) و علامه طباطبایی بود.

نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری افزود: ایشان همراه با امام خمینی (ره) و از سال 1341 وارد میدان مبارزه با رژیم پهلوی شد و در این راه نیز زندان، شکنجه و تبعید را تحمل کرد.

آیت الله احمدی شاهرودی بیان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی عمر، جان و مال خود را در راه پیروزی انقلاب اسلامی گذاشت و پس از انقلاب نیز مسئولیت‌های اجرایی متعددی شامل عضویت در شورای انقلاب، فرمانده جنگ و جانشین فرمانده کل قوا، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهوری، رئیس مجلس خبرگان رهبری و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام داشت.
وی عنوان کرد: ایشان در دوران مسئولیت‌های اجرایی از کارها و فعالیت‌های فرهنگی کناره گیری نداشت و اقدام به نگارش سه کتاب گران سنگ به نام‌های تفسیر راهنما، تاریخ فلسطین و زندگی امیرکبیر کرد.
آیت الله احمدی شاهرودی ابراز داشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی همواره مورد خشم دشمنان نظام و انقلاب و گروهک‌های تروریستی بود و یک‌بار نیز توسط منافقان مورد سوء قصد قرار گرفت که به لطف الهی نافرجام ماند.
نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری گفت: وی منسوب به گروه و یا جناح سیاسی خاصی نبود بلکه ملی و فراجناحی بوده است.
آیت الله احمدی شاهرودی افزود:ایشان به عنوان فرمانده جنگ با یک تصمیم گیری مهم اقدام به اعلام پایان جنگ در اواخر دوران هشت سال دفاع مقدس کرد و با شجاعت نیز مسئولیت و تبعات آن را بر عهده گرفت.
وی بیان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از ارتحال امام خمینی (ره) نیز نقش تأثیرگذاری در تعیین حضرت آیت الله خامنه‌ای به عنوان رهبر انقلاب توسط مجلس خبرگان رهبری داشت.
آیت الله احمدی شاهرودی عنوان کرد: وی التزام ویژه‌ای به پیروی از فرامین امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب داشته و همواره نیز در همه امور و تصمیم گیری‌ها مصلحت نظام و انقلاب را مدنظر داشت.
وی ابراز داشت: سیل پیام‌های تسلیت مراجع تقلید نجف و سران کشورهای مختلف دنیا پس از ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی بیانگر تأثیرگذاری بین‌المللی و محبوبیت ایشان است.
نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری گفت: سال‌های اخیر ظرفیت‌های وجودی آیت الله هاشمی رفسنجانی چندان در سطح بین‌المللی و در جهان اسلام مورد استفاده قرار نگرفت.
آیت الله احمدی شاهرودی اظهار داشت: حضور چشمگیر قشرهای مختلف ملت ایران در آیین تشییع و تدفین پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی نشان دهنده تأثیرگذاری ملی و بین المللی و خدمات ارزنده ایشان بود و قدردانی و وفاداری مردم کشور را نیز به اثبات رساند.
وی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی با سرافرازی، افتخار، عزت و شرافت زندگی کرد و از دنیا رفت و یاد، نام، فکر و اندیشه ایشان نیز همواره ادامه داشته و هرگز از اذهان ملت ایران فراموش نخواهد شد.

گفتنی است؛ برنامه بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی به همت دانشگاه های آزاد اسلامی واحد یاسوج و همکاری استانداری و سایر ادارات و دستگاه ها برگزار شد.

205/200

کد خبر: 721315

وب گردی

وب گردی