سید علایی: تجهیز تمامی نمازخانه‌های زیرمجموعه وزارتخانه به‌غیر از جاده‌‌ها/ نصب تابلوهای ترخص در خروجی شهرها

رئیس ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی گفت: سند راهبردی ستاد اقامه نماز وزارت راه تکمیل‌شده و درصدد اخذ تأییدیه از ستاد اقامه نماز کشور هستیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سید سعید سید علایی معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون توسعه مدیریت و منابع و رئیس ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی در جلسه دبیران ستادهای اقامه نماز سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه گفت: در بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز، وزارت راه به دلیل اهتمام نسبت به آموزش و توانمندسازی کارگزاران نماز، اتخاذ تدابیر لازم و تلاش در جهت عدم تداخل زمان حرکت رسانه‌های سفری با وقت نماز و الگوسازی نمازخانه فرودگاه‌های کشور به‌عنوان دستگاه برتر در سال ۹۴ مورد تقدیر قرار گرفت.

سید علایی ضمن قدردانی از متولیان اقامه نماز وزارتخانه افزود: در توافق‌نامه‌ای که هرسال با ستاد اقامه نماز کشور مبادله می‌شود، امسال برای اولین بار مقررشده که این توافق‌نامه کاربردی باشد و عدد و رقم در آن پیش‌بینی شود.

وی افزود: از امسال شاخص‌های ما شکل دقیق‌تری به خود گرفته و از سال جاری نتایج بررسی‌های یک سازمان و یا شرکت به مدیرعامل آن شرکت نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی بر استفاده از تمامی امکانات و زمان‌ها جهت اقامه و توسعه فرهنگ نماز توسط دبیران ستادهای اقامه نماز سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه تأکید کرد.

رئیس ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی به اقدامات و فعالیت‌های این ستاد در سال جاری اشاره کرد و افزود: سند راهبردی ستاد اقامه نماز وزارت راه تکمیل‌شده و درصدد اخذ تأییدیه از ستاد اقامه نماز کشور هستیم و این توفیقی است که می‌توانیم سند راهبردی و کاربردی در این زمینه داشته باشیم.

به گفته سید علایی تجهیز تمامی نمازخانه‌های زیرمجموعه وزارتخانه به‌غیراز حوزه جاده‌ای، به دلیل گستردگی راه‌ها و جاده‌ها، از دیگر اقدامات انجام‌شده است.

وی ادامه داد: در حوزه ریلی نیز کارهای بسیار خوبی انجام‌شده و تجهیز نمازخانه‌ها و دسترسی به آن‌ها بسیار مناسب است. ضمن اینکه در حوزه فرودگاه‌ها و بنادر نیز اقدامات خوبی انجام‌گرفته است.

سید علایی ادامه داد: نصب تابلوهای حد ترخص در خروجی شهرها و عدم تقارن نماز با پروازهای هواپیمایی از دیگر دستاوردهای درخشان این ستاد بوده است.

رئیس ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی بر توجه بیشتر به بحث آموزش کارکنان جهت تشویق کارکنان و مدیران به اقامه نماز اول وقت، حضور ائمه جماعت در دفاتر مدیران، تولید و توزیع محصولات فرهنگی و فضاسازی مناسب اقامه نماز در زمان اوج سفرها تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سعید محمدزاده معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن در این جلسه گفت: یکی از موضوع‌های مهم در کشور توجه به امر نماز است و هر کاری که توسعه و نشر فرهنگ نماز را به دنبال داشته باشد با پیگیری مسئولان و مدیران حمل‌ونقل ریلی پیگیری جدی خواهد شد.

توجه ویژه پورسیدآقایی به تجهیز نمازخانه‌های ایستگاه‌ها

وی با اشاره به اینکه در زمان مدیرعامل پیشین راه‌آهن، اقدامات و اعتبار زیادی برای تجهیز نمازخانه‌ها انجام‌شده و این امر در این زمان نیز ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: تمامی ایستگاه‌های ریلی در کشور به نمازخانه و امکانات موردنیاز مجهز شده است و به‌منظور افزایش امکانات رفاهی مسافران، اقدامات بسیاری در دست اجرا است.

گفتنی است؛ در این جلسه دبیران ستادهای اقامه نماز سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه حضور داشتند که سید علایی رئیس ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی از حجت‌الاسلام محمدعلی بیاتی مشاور فرهنگی مدیرعامل و دبیر ستاد هماهنگی تبلیغات اسلامی راه‌آهن به دلیل کسب رتبه برتر شرکت راه‌آهن در توسعه و ترویج فرهنگ نماز و تلاش‌های ارزنده وی در کسب این رتبه و نقش مؤثر وی در ارسال گزارش‌های مستند به مبادی ذی‌ربط، با اهدا لوح قدردانی کرد.

402/101

کد خبر: 721326

وب گردی

وب گردی