تحقیر اطرافیان، انگیزه کشتار ٢خانواده

قاتلی که به‌تازگی از زندان آزاد شده بود، با به‌رگباربستن دو خانواده، پنج نفر را کشت و سه نفر را زخمی کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شرق صبح روز گذشته صدای شلیک‌های پی‌درپی در خیابان طالقانی اراک شنیده شد؛ بلافاصه اهالی این خیابان با پلیس ١١٠ تماس گرفته و اعلام کردند صدای تیراندازی و فریادهای پی‌درپی اهالی یک خانه را شنیده‌اند. با توجه به این گزارش بود که مأموران به محل اعزام شدند و تحقیقات دراین‌باره آغاز شد؛ اما این همه ماجرا نبود؛ چراکه چند دقیقه بعد، تماس دیگری با مرکز فوریت‌های پلیس گرفته شد و اعلام کردند در خیابان دیگری نیز اعضای یک خانواده به رگبار بسته شده‌اند.
گروه دیگری از مأموران نیز به آن محل اعزام شده و بررسی‌های خود را آغاز کردند. در تحقیقات انجام‌شده مشخص شد دو خانواده‌ای که به رگبار بسته شده‌اند، با هم نسبت نداشته‌اند اما در یک پرونده قضائی نقش داشته‌اند؛ بنابراین فرضیه انتقام‌گیری در این کشتار قوت گرفت. به دستور بازپرس ویژه قتل اراک، اجساد قربانیان هر دو خانواده که پنج نفر بودند، به پزشکی قانونی انتقال یافت. این در حالی بود که چهار نفر دیگر نیز در این کشتار زخمی شده بودند. وقتی از زخمی‌های حادثه تحقیق شد، مشخص شد عامل این تیراندازی‌ها مردی جوان است که یک سال پیش برادرزاده‌اش به اتهام قتل و خودش به اتهام ضرب‌وجرح زندانی شد و مدتی قبل با وثیقه ٢٠٠میلیون‌تومانی از زندان آزاد شده بود. پلیس در ردیابی‌هایی که انجام داد، متوجه شد عامل این تیراندازی ماشین خود را در یکی از خیابان‌های اطراف محل حادثه رها کرده است.
روز گذشته فرمانده انتظامی استان مرکزی درباره این اتفاق گفت: در تحقیقاتی که انجام گرفته است، انگیزه وقوع تیراندازی خونین در اراک، انتقام‌جویی بوده است.
سردار کیومرث عزیزی در توضیح آنچه اتفاق افتاده بود، اظهار کرد: صبح روزگذشته گزارشی از تیراندازی‌هایی به مرکز فوریت‌های پلیس ١١٠ اعلام شد و بلافاصله تیم‌های انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
وی افزود: با حضور مأموران انتظامی، مشخص شد دو فرد مسلح وارد دو منزل در شهر اراک شده و اقدام به تیراندازی به سمت ساکنان کرده‌اند.
عزیزی تصریح کرد: در این تیراندازی، پنج نفر از ساکنان در دم جان خود را از دست داده و چهار نفر دیگر مجروح شده‌اند. فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: بلافاصله در تحقیقات اولیه هویت عامل قتل شناسایی شد و در برنامه‌ریزی عملیاتی پلیس، خودروی وی در یکی از محله‌ها کشف شد.
عزیزی درباره علت قتل بیان کرد: فرد قاتل مجرمی سابقه‌دار است که به تازگی از زندان آزاد شده است. وی خاطرنشان کرد: انگیزه قتل به قصد انتقام‌جویی و اختلافات قبلی متهمان با این خانواده‌ها بوده است.
گفت‌وگو با بازپرس پرونده
خسرو شجاعیان، بازپرس شعبه یکم دادسرای شهر اراک، دراین‌باره به خبرنگار ما گفت: متهم جوانی حدودا ٢٥ ساله است که یک سال قبل به همراه برادرزاده‌اش بازداشت شد. آنها متهم بودند در یک درگیری جوانی را به قتل رسانده‌اند؛ البته متهم اصلی برادرزاده متهم فعلی است که همچنان در زندان به سر می‌برد. او درباره اینکه انگیزه در قتل یک سال پیش چه بوده است، گفت: آن طور که تحقیقات نشان داده است، درگیری بر سر مواد مخدر بوده است که در آن، جوانی به دست برادرزاده متهم به قتل می‌رسد و متهم نیز به خاطر ضرب‌وجرح بازداشت می‌شود. او تقریبا دو هفته قبل با وثیقه از زندان آزاد شده است و بعد از آزادی، صبح روز گذشته ابتدا به خانه مأموری که در دستگیری او نقش داشته، رفته و اعضای خانواده او را به قتل رسانده. سپس به سراغ خانواده دوم که خانواده مقتول پرونده یک سال قبل بودند، رفته و آنجا نیز تیراندازی کرده است که در آنجا هم پدر و مادر مقتول کشته شدند.
او در توضیح جزئیات قتل گفت: در صحنه اول قتل، شیشه‌ای شکسته است؛ آنچه مشهود است ابتدا به پدر مقتول پرونده قبلی شلیک کرده و سپس مادر او را به قتل رسانده است و هنگامی که قصد خروج از خانه را داشته، فردی را پشت شیشه دیده و به او نیز شلیک کرده است. او سپس به خانه دوم رفته و بعد از ورود به خانه، کشتاری نیز در آنجا انجام داده است. البته باید بگویم مجروحان وضعیت مناسبی ندارند و به جز یک نفر، بقیه تحت عمل جراحی قرار دارند. تاکنون توانسته‌ایم از یکی از مجروحان بازجویی کنیم که اطلاعات کمی دراین‌باره داشت.
بازپرس ویژه قتل درباره پرونده‌ یک سال پیش گفت: این پرونده همچنان در حال رسیدگی است و هنوز حکم قطعی درباره آن صادر نشده است؛ اما آنچه مسلم است، متهم سابقه محکومیت نداشته است. براساس اطلاعاتی که به دست آوردیم، متهم قبل از این تیراندازی و کشتار، با خانواده خودش نیز درگیر شده و سپس این قتل‌ها را انجام داده است. به نظر می‌رسد انگیزه کاملا شخصی است و این اتفاق ناشی از همان پرونده قبلی است؛ اما تا زمان بازداشت و بازجویی از متهم، نمی‌توان دراین‌باره به طور قطعی اظهارنظر کرد.
درحال‌حاضر تحقیقات از خانواده‌ها برای تکمیل تحقیقات و بازداشت متهم ادامه دارد. همچنین دادستان اراک ضمن اعلام این مطلب که یکی از مجروحان در بیمارستان جان خود را از دست داد به خبرگزاری میزان گفت: خانواده اول، مربوط به یکی از پرسنل نیروی انتظامی است که سال گذشته در جریان دستگیری این فرد، همکاری داشته است. این مأمور نیروی انتظامی به همراه خواهر، مادر و برادرش به دست این قاتل کشته شده‌اند و یک نفر از افراد این خانواده نیز در بیمارستان بستری است.
فرد قاتل ساعت چهار صبح روز گذشته با خانواده خود نیز درگیری داشته و چند تیر هوایی نیز شلیک کرده است. بعد از این اتفاق، قاتل به سمت منزل مقتولان در خیابان طالقانی می‌رود و بعد از آن به سمت کوی علی‌ابن‌ابیطالب(ع) حرکت کرده و در این منطقه نیز با ورود به یک منزل مسکونی، اقدام به تیراندازی کرده است. در مجموع، اتفاقاتی که منجر به قتل شده از ساعت پنج تا شش صبح به وقوع پیوسته است.
وی افزود: براساس تحقیقات و اطلاعات اولیه، این شخص پس از آزادی، از سوی خانواده و بستگان به‌عنوان عامل ایجاد نابسامانی و مشکلات در خانواده شماتت می‌شود و از سوی خانواده مقتول درگیری سال گذشته نیز بر خانواده آنها فشار وارد می‌شده که باید از شهر اراک کوچ کنند و بروند؛ گویا مجموعه این فشارها و بگومگو‌ها موجب سکته پدر متهم و در نهایت واردآمدن فشار روحی مضاعف روی متهم و در نتیجه حمله مسلحانه به خانواده‌های مرتبط و شاهد در حادثه سال قبل و کشته‌شدن شش نفر می‌شود.

700700

کد خبر: 721338

وب گردی

وب گردی