آیت الله هاشمی رفسنجانی نقش وافری در ایجاد نهضت  امام (ره) داشت

حجت الاسلام مهدی زاده امام جمعه بافت بیان داشت:آیت الله هاشمی رفسنجانی طی سالهای سخت رژیم پهلوی،حقیقتا نقش وافری در ایجاد نهضت امام فقید(ره) داشت.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم که به میزبانی دفتر امام جمعه ، فرمانداری و دانشگاه آزاد اسلامی در مسجد صاحب الزمان(عج) بافت برگزار شد.

وی ادامه داد: شخصیتی که از بدو انقلاب تا کنون مسئولیت های عمده را در نظام جمهوری اسلامی ایران برعهده داشت.

امام جمعه بافت با بیان ویژگیهای شخصیتی آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کرد:هوش ،فراست و ذکاوت آقای هاشمی مانع از ایجاد فضای دوقطبی در جامعه اسلامی شد.وی از افراد طراز اول نظام جمهوری اسلامی و ملازم با مقام معظم رهبری بود.

مهدی زاده افزود:در تشییع جنازه وی ،تمام سلایق،احزاب و گروهها بدون هیچگونه اختلافی شرکت داشتند و جمعیت عظیمی موج می زد.انشالله این وفاق،همدلی و همبستگی را که در مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی شاهد بودیم در جهت استحکام نظام جمهوری اسلامی و اطاعت از فرامین مقام معظم رهبریاستمرار داشته باشد.

فتحعلی حمزه جواران فرماندار بافت نیز دراین مراسم گفت:خیل عظیم مردم در تشییع جنازه آیت الله هاشمی رفسنجانی بزرگترین حضور مردم بعد از تشییع امام راحل(ره) و نشانه علاقه مردم به ایشان بود.

فرماندار بافت با بیان جمله امام (ره) که فرمود:«بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است.» ادامه داد:مرگ مردان بزرگی مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی مایه عزت و وحدت اسلامی است.

وی اعلام رمز عملیاتهای مهم دفاع مقدس توسط رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را موجب دلگرمی رزمندگان اسلام دانست و گفت: مردم دیروز با شرکت در مراسم تشییع جنازه ایشان و امروز باحضور پرشور خود در مراسم گرامیداشت ایشان قدرشناسی خود را نسبت به مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران یادآور شدند.

حجت الاسلام محمودآبادی مدیرکل اسناد وکتابخانه های ملی منطقه جنوبشرق ایران دیگر سخنرن این مراسم بود که بیان داشت:آیت الله هاشمی رفسنجانی برگی ماندگار از تاریخ زرین انقلاب اسلامی است.خوشا به حال ملتی که چنین فرزندانی را تربیت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: وی همواره همانطور که خود را سرباز امام (ره) می دانست،سرباز رهبری بود.تیزهوشی ایشان مایه قوت نظام اسلامی بود و صبر ایشان نمونه بود.هیچگاه لب به اعتراض نگشود و در اوج عزت از میان ما رفت.

در مراسم گرامیداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی،مسئولان ارشد شهرستان، هیات رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و عموم مردم بافت حضور داشتند.

ده ها هزار نفر از مردم فهیم بافت با حضور در این مراسم یاد و خاطره این مجاهد وارسته را گرامی داشتند و ارادت خود به انقلاب و خدمتگزاران شریف انقلاب را به منصه ظهور گذاشتند.

205/200

کد خبر: 721346

وب گردی

وب گردی