مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع شهرستان خاش

مراسم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز،حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین میری نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان خاش در سخنانی به تجارب ارزنده و نقش کلیدی این عالم مجاهد و شاگرد امام (ره) و همسنگر مقام معظم رهبری (مد) در رزوهای سخت در روند مبارزات با رژیم ستمشاهی در شکل گیری انقلاب و تحمل سختی های فراوان اعم از زندان و شکنجه اشاره کرد.

وی در ادامه مدیریت جنگ در سالهای بحرانی دفاع مقدس و اصلاح و باز سازی زیر ساخت های آسیب دیده کشور پس از جنگ را نتیجه درایت و تلاش های این مرد مجاهد دانست تا جایی که این یار دیرین امام و رهبری به حق لقب سردار سازندگی را دریافت کرد.

وی در پایان افزود: هاشمی رفسنجانی تمام عمر پربار خود را وقف نظام مقدس جمهوری اسلامی و استحکام روز افزون آن نمود و تا انتها در مسیر ولایت گام برداشت.

در ادامه این مراسم اکبر چاکرزهی فرماندار محبوب و پرتلاش شهرستان خاش در سخنانی به جایگاه این عالم مجاهد اشاره نمود و گفت: ایت الله هاشمی رفسنجانی علاوه بر اینکه عالمی بزرگ بود در توسعه و گسترش علم و دانش نیز پیشگام و پیش قدم بود . آیت الله هاشمی رفسنجانی بنیانگذار و موسس دانشگاه آزاد اسلامی در کشور بود و تا پایان عمر شریف و پربرکت خود در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

امروز شاهد این هستیم که دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از 2400000 نفر فارغ التحصیل و بیش از 1500000 نفر دانشجو و با بیش از 34000 نفر عضو هیت علمی و 31000 نفر کارمند سهم بسزایی در ارز آوری و کاهش هزینه های دولت و نیز تولید علم و دانش و تولید ثروت از علم دارد.

که این ثمره درخت تنومند و ماندگاری است که ایت ا... هاشمی رفسنجانی بیش از 34 سال پیش نهال آن را در این کشور نشاند و از آن حمایت کرد تا اینچنین به بار بنشیند. ثمره تلاش ها و خدمات این بزرگ مرد تاریخ جمهوری اسلامی ایران همچون نامش برای همیشه زنده و جاوید خواهد بود و به یادگار خواهد ماند.

چاکرزهی در پایان سخنانش ضمن تسلیت به خانواده دانشگاه آزاد اسلامی برای از دست دادن پدر معنوی اش از زحمات هیئت رییسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خاش در برگزاری و میزبانی این مراسم تقدیر و تشکر کرد.

205/200

کد خبر: 721363

وب گردی

وب گردی