معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی:آیت الله هاشمی مفسر بزرگ قرآن و خداباور حقیقی و کم نظیر بود

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بعد مبارزاتی آیت الله هاشمی رفسنجانی با قرآن آغاز و عمر شریفشان با قرآن ختم شد.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام علی عسکری در مراسم گرامیداشت یار دیرین امام(ره) و رهبری و بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: الگوی آیت الله هاشمی رفسنجانی پیامبر(ص)، امامان معصوم(ع) و امام خمینی(ره) بود ازاین رو زندگی وی از نظر فقاهتی، معرفت شناسی، خداباوری، قرآن پژوهی و مجاهدت در راه احیای دین خدا، می‌تواند برای همه ما سرمشق باشد.

وی در باره با بحث اصول گرایی و خداباوری با استناد به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: «راه درست اصول گرایی اصلاح طلبانه است»، افزود: آیت الله هاشمی یک خداباور حقیقی و کم نظیر بودند که به تعبیر خودشان فقط از طریق آیات قرآن و و ارتباط معنوی با خداوند رنج شکنجه‌های طاقت فرسای ساواک را تحمل می‌کردند.

عسکری با تاکید بر اینکه آیت الله هاشمی مفسر بزرگ قرآن بود، تصریح کرد: ایشان در زیر شکنجه‌های طاقت فرسای ساواک تعبیرش این بود که «من تمامی اراده باطنی، نیروی خدادادی و جانم را معطوف به قرآن می‌کردم و از آن کمک می‌‎طلبیدم.»

وی بابیان اینکه آیت الله رفسنجانی چهره قرآن پژوه ارزشمندی بود که مفاهیم قرآنی را با واژگان متنوع قرآنی تفسیر می‌کرد، اظهار کرد: آثار نفیس قرآنی او در جشنواره شیخ طبرسی پرده برداری شد و اکنون در دسترس همگان است. ایشان با این آثار قرآنی کار را برای پژوهشگران و دانشگاهیان ساده و آسان کرد.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی؛ فقاهت و فصاحت، سیاست ورزی ماهرانه، روحیه تشکیلاتی و آینده نگری را از ویژگی‌های دیگر آیت الله هاشمی رفسنجانی برشمرد و گفت: ایشان عاشق خدا بود و جانش را در کف اخلاص قرار داده و تا پای مرگ و شهادت برای یاری و دین خدا پیش می‌رفت.

عسکری عنوان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی معتقد بود بخش عظیم از آیات قرآن مربوط به روز قیامت است و به این دلیل تاکید می‌کرد، چنانچه انسان ملتزم به این آیات شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

وی در باره با بعد مبارزاتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: بعد مبارزاتی ایشان با قرآن شروع و عمر شریفشان نیز با قرآن ختم شد.

این مسئول بابیان خاطراتی از آیت الله هاشمی رفسنجانی به نقش ایشان در مبازرات قبل انقلاب اشاره کرد و افزود: ایشان در مبازرات قبل انقلاب همراه دیگر مبارزان انقلابی مانند مقام معظم رهبری و مرحوم آیت الله واعظ طبسی نقش محوری داشتند و این مبارزات را به صورت زنجیره‌ای حول محور تفکر دینی و مبارزاتی پیش می‌بردند.

عسکری با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی روزهای آوارگی خود در مبارزات قبل انقلاب را در مشهد و مناطق خراسان سپری می‌کرد، اظهار کرد: دوستی آیت الله هاشمی با رهبری و مرحوم آیت الله واعظ طبسی از نوع اخوت ایمانی بود و همین عامل باعث پایداری دوستی آنان بود.

وی تاکید کرد: ارتباط و برخورد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با مردم نیز از نوع همین اخوت ایمانی بود.

معاون پارلمانی دانشگاه آزاد، آیت الله هاشمی رفسنجانی را یک انسان دنیا دیده، عاشق، روان‌شناس و آشنا به زمان و مکان دانست و افزود: وی کسی نبود که به خاطر مقام و قدرت به قدرت چسبیده باشد، بلکه ایشان سخنان خود را مبتنی بر شرایط بیان می‌کردند.

وی با بیان اینکه حزب جمهوری به دستور امام راحل راه اندازی شد، ادامه داد: بیش از ۱۰ نفر از اعضای شورای مرکزی شهید شدند و حتی دبیر کل اول و دوم این شورا به شهادت رسیدند و حتی دبیر کل سوم که مقام معظم رهبری بودند مورد ترور واقع شدند.

عسکری افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی در این شرایط تشکیلاتی را راه‌اندازی کردند که مردم را سامان دهند و به نوعی حزب جمهوری سپر بلای امام و ولایت باشد.

به گزارش ایسکانیوز، این مراسم به همت دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد خراسان رضوی و شبکه جامع دانشگاه های استان خراسان رضوی در مسجد جامع حضرت مهدی (عج) مجموعه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد مقدس برگزار شد.

مراسم گرامیداشت یار دیرین امام و رهبری و بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی با حضور استاندار خراسان رضوی، معاون سیاسی وزارت کشور، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و دبیر هیات امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و جمعی از روسای دانشگاه‌های استان خراسان رضوی، مسئولان استانی و جمع کثیری از اساتید، کارکنان و دانشجویان واحد مشهد همراه بود.

200

کد خبر: 721385

وب گردی

وب گردی