نخست وزیر سابق سنگاپور ارتحال آیت الله رفسنجانی را تسلیت گفت

وزیر ارشد و نخست وزیر سابق سنگاپور با تسلیت ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را 'یک سیاستمدار برجسته' دانست که به توسعه روابط گرم دو جانبه ایران و سنگاپور کمک کرد.

به گزارش ایسکانیوز، 'گو چو تونگ' که اکنون نقشی معادل رئیس شورای مشاوران نخست وزیر سنگاپور را بر عهده دارد روز جمعه در پیامی ضمن تسلیت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی به دکتر 'حسن روحانی' رئیس جمهوری اسلامی ایران، از رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان 'یک سیاستمدار برجسته' یاد کرد.

وی در این پیام با اشاره به اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوره های مختلف از جمله ریاست جمهوری طی سال های 1989 تا 1997 میلادی سهم قابل توجهی در ارائه خدمات به ایرانیان و مردم ایران داشته است، تصریح کرد که در تعهد این شخصیت به بهبود زندگی ایرانیان هرگز شک و تردیدی نیست.
وزیر ارشد و نخست وزیر سابق سنگاپور به سه بار ملاقاتش با یار دیرین امام و رهبری در حاشیه اجلاس سران جنبش عدم تعهد در جاکارتا در سال 1992 و طی سال های 2004 و 2007 در تهران اشاره و اعلام کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی به روابط گرم دو جانبه (سنگاپور و ایران) کمک کرده است.
وی در این پیام خود را شریک غم دولت و مردم ایران در پی ارتحال آیت الله هاشم رفسنجانی دانست.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از پیشگامان انقلاب اسلامی که به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران بستری شده بود شامگاه یکشنبه (نوزدهم دی ماه- 8 ژانویه) دار فانی را وداع گفت.

302/300

کد خبر: 721453

وب گردی

وب گردی