سیدطه هاشمی: آیت‌الله هاشمی به دنبال یک جامعه الگو بود/ او مظلوم‌تر از شهید بهشتی بود

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد تاکید کرد آقای هاشمی سمبل مبارزه با استبداد و جزو هسته اولیه یاران امام بود و شخصیتی داشت که افراد را با افکار مختلف مدیریت می‌کرد و منشا اثرات بزرگی بود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی،حجت الاسلام سید طه هاشمی درباره مهمترین ویژگی آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: «آیت‌الله هاشمی در هر مسندی که قرار گرفت، منشا اثرات بی‌بدیلی بود، هوش سرشار، حافظه قوی و صبر مثال‌ نزدنی داشت که کمتر می‌شود این ویژگی را در آدم‌ها دید.»

او ادامه داد: «ایشان دارای آینده‌نگری و وسعت دید زیاد و یک سیاستمدار مدیر و مرد عبور از بحران‌ها بود، کشور ما همواره با بحران‌های متعددی مواجه بود و او با تدبیرش می‌توانست آنها را مدیریت کند. مدیریتش در جنگ، بعد از جنگ و در انتخاب رهبری، در هر عرصه‌ای که بنگرید، هر جا که آقای هاشمی حضور پیدا کرد آنجا منشا اثرات بی‌بدیلی شد.»

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد از دست دادن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را ضایعه‌ای بزرگ خواند و گفت: «به نظر من آقای هاشمی یک مکتب بود، شخصیتی که دنبال اعتدال با جامعه‌نگری بودند، به همین دلیل همه می‌خواستند با آقای هاشمی کار کنند. تشییع آقای هاشمی آیینه‌ای از شخصیت آقای هاشمی بود، همه جریان‌های فکری حضور داشتند تا از شخصیت ایشان تجلیل کنند، این نشان می‌دهد که شخصیت آقای هاشمی جامع و عمیق بود.»

هاشمی گفت: «دانشگاه آزاد اسلامی تا مدت‌ها در در غم از دست دادن آقای هاشمی سوگوار خواهد بود، ایشان به شدت به دانشگاه علاقه داشت، دانشگاه آزاد اسلامی معجزه آقای هاشمی بود. اگر رئیس جمهوری گفتند دانشگاه آزاد اسلامی معجزه بود، باید بگویم که این دانشگاه معجزه آقای هاشمی بود. امروز دانشگاه آزاد اسلامی 5.5 میلیون فارغ التحصیل دارد که اگر آقای هاشمی این دانشگاه را تاسیس نمی‌کرد بخش عمده‌ای از این‌ها نمی‌توانستند به آموزش عالی راه پیدا کنند. آقای هاشمی همواره عاشق امام، رهبری و مردم بود و تا آخرین دم حیات بر همین موضع پایدار ایستاد.»

او درباره ویژگی صبوری آیت‌الله هاشمی گفت: «آقای هاشمی به انقلاب با همه وجود دلبسته بود. او دایه انقلاب نبود بلکه مادر انقلاب بود، کسی که با همه وجودش با انقلاب عجین است و آن همه شکنجه و سختی را تحمل کرده است، در انقلاب این همه رنج کشیده است، نمی‌تواند صبور نباشد. به نظر من آیت‌الله هاشمی مظلوم‌تر از شهید بهشتی بود، کسانی که روزی به آیت‌الله هاشمی جفا کردند و امروز متوجه اشتباهشان شدند بدانند که دیگر آقای هاشمی بر نمی‌گردد؛ ولی باید کاری کنند که شخصیت‌های دیگر مانند آیت الله هاشمی که اکنون مورد انتقاد قرار می‌گیرند، حمایت شوند، باید چتر انقلاب باز باشد، ایده اصلی‌ آقای هاشمی همین بود که همه باید زیر چتر انقلاب باشند.»

سیدطه هاشمی در پاسخ به آن چه آیت الله در این شش دهه به آن نرسید گفت:‌ «آقای هاشمی رفسنجانی در فکر آبادانی و تدوین الگوی درستی از نظام اسلامی برای اداره جامعه بود. آقای هاشمی معتقد بود اسلام می‌تواند جامعه را اداره کند، اسلامی که با قرائت و نگاه امام(ره) و با همه ابعادی که دارد باید جاری شود. وقتی کشوری با همه ارزشهای دینی توسعه یابد، الگو می‌شود. آقای هاشمی به دنبال جامعه‌ای بود که در دنیا الگو باشد. آقای هاشمی بیشتر به این فکر بود. امیدواریم که آرمان‌های آقای هاشمی محقق شود.»

200

کد خبر: 721461

وب گردی

وب گردی