فقر حرکتی دختران از حضورشان در ورزشگاه‌ها مهمتر است

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با اشاره به موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها گفت: من با طرح مسأله حضور زنان در ورزشگاه‌ها مخالف نیستم و باید شرایط لازم برای حضور ایمن و منطقی آنان فراهم شود اما حل مسأله فقر حرکتی دختران دانش‌آموز را دارای اولویت بیشتری می‌دانم.

به گزارش ایسکانیوز، فهیمه فرهمندپور با بیان این مطلب افزود: مسأله فقر حرکتی دختران دانش‌آموز در بین بیش از ۹۵۵ درصد از آنان دیده می‌شود، اما ممانعت از حضور زنان در ورزشگاه‌ها مطالبه عده کمتری از زنان است. قطعاً تأمین شرایط دسترسی عموم زنان به فضاها، امکانات ورزشی و توسعه ورزش بانوان در سطح کشور بخصوص مناطق کمتر برخوردار، اولویت مهمتری نسبت به حضور گروهی از بانوان در ورزشگاه­هاست و من به عنوان یک مدیر ذهنم متوجه اولویت‌­هاست.

وی با اشاره به پست‌های مدیریتی زنان گفت: تمام مسئله زنان ما تصدی پست‌های مدیریتی نیست. در بهترین شرایط درصد کمی از آنان می‌توانند در پست‌های مدیریتی حضور داشته باشند، در حالی‌که ما باید حل مشکلات عمومی زنان را مورد توجه قرار دهیم؛ به عنوان نمونه لازم است به امنیت و آرامش زنان در خانواده بپردازیم.

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه همه دغدغه‌ها و موضوعات زنان را باید مورد توجه قرار داد، تاکید کرد: لازم است با توجه به اهمیت هر کدام ازموضوعات به آن‌ها پرداخت و با اولویت‌بندی‌، توجه افکار عمومی را نسبت به آن جلب کرد اما این مورد خیلی اوقات رعایت نمی‌شود.

فرهمندپور در پایان گفت: یک عامل تعیین اولویت­، کمیت مبتلایان و ذی­نفعان و یکی دیگر از عوامل مؤثر در پرداختن به موضوعات زنان، اهمیت ذاتی موضوع است؛ به عنوان نمونه زنان آسیب دیده حتی اگر تعداد کمی را شامل شوند از اهمیت زیادی برخوردار هستند چون درجامعه ما حتی یک دختر فراری هم نباید باشد بنابراین زنان آسیب‌دیده را نمی‌توان موضوع کم‌اهمیتی تلقی کرد.

منبع:ایسنا

701

کد خبر: 721476

وب گردی

وب گردی