اختصاص اعتبار 87 میلیاردی برای درمان معتادان بی‌بضاعت در سال 96

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر از اختصاص 87 میلیارد تومان اعتبار برای ارائه خدمات درمانی معتادان بی بضاعت و کم بضاعت در سال 96 خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، پرویز افشار در نهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد استان مرکزی گفت: بر اساس بررسی های انجام شده نرخ اعتیاد در محیط های صنعتی نسبت به سایر محیط ها بالاتر است. با توجه به صنعتی بودن استان مرکزی موضوع اعتیاد در این مناطق باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: در محیط های دانشگاهی نیز می توان از دانشجویان و اساتید برای تشکیل تشکل‌ها با هدف کنترل و کاهش اعتیاد و آگاهی بخشی به این بخش از جامعه استفاده کرد.

افشار با تاکید بر اهمیت نقش شهرداریها در برنامه‌های کنترل و کاهش اعتیاد ادامه داد: شهرداری باید مکان هایی را برای نشست های پیشگیری و ترغیب شهروندان جهت شرکت در این نشست ها در نظر بگیرد.

وی افزود: به منظور حمایت از اشتغال بهبود یافتگان به عنوان یک عامل بازدارنده و نیز حمایت از بانوان سرپرست خانوار نیاز است که شهرداری مکان‌هایی را در پارک ها به عنوان بازارچه در اختیار این افراد قرار دهد.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکتهای مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سند جامع پیشگیری نقشه راه ماست و باید براساس این سند محله، مدرسه فضای کاری، دانشگاهی و فضای مجازی تحت پوشش برنامه های کنترل و کاهش اعتیاد قرار بگیرند.

افشار در بخشی دیگر از سخنانش عنوان کرد: در سال جاری به منظور ارائه خدمات درمانی معتادان بی بضاعت و کم بضاعت در قالب بیمه سلامت خدمات مناسبی صورت گرفته و 66 میلیارد تومان برای این منظور در نظر گرفته شده که هنوز 33 میلیارد تومان این مبلغ تامین اعتبار نشده است و برای سال اینده نیز 87 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: به منظور جلوگیری از ازدحام معتادان متجاهر در سال جاری بودجه بیشتری برای مراکز شلتر و DIC اختصاص یافت که به این طریق از افزایش معتادان متجاهر جلوگیری و به نحوی کنترل این موضوع را شاهد باشیم.

معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بر نظارت بر نکات بهداشتی و سلامتی محیط مراکز نگهداری از معتادان تاکید و عنوان کرد: لازم است که ستاد مبارزه با مواد مخدر استان به طور مستمر و بدون اعلام قبلی از مراکز بازدید کرده و درصورت غیرمجاز بودن نسبت به تعطیلی آن اقدام کند.

افشار عنوان کرد: طرح آموزش دهیاران برای جلوگیری از کاشت درخت ماده مخدر گل اقدام موثری است. این طرح در ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور مطرح می شود و می تواند به عنوان طرحی ملی مورد پیگیری قرار بگیرد.

منبع:ایسنا

701

کد خبر: 721521

وب گردی

وب گردی