واحد فراوری آندالوزیت با تولید سالانه ۵۰۰۰ تن ماده معدنی بهره‌برداری می‌شود

فرماندار نهبندان با بیان اینکه با نگاه ویژه دولت امسال سال شکوفایی بخش معدن شهرستان نهبندان است گفت: واحد فراوری آندالوزیت با تولید سالانه ۵۰۰۰ تن ماده معدنی به زودی بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، اصغر نظافت ظهر امروز در دیدار با سرمایه‌گذار پروژه فراوری آندالوزیت و تعدادی از کارشناسان کارخانه فراوری آندالوزیت اظهار داشت: با نگاه ویژه دولت امسال سال شکوفایی بخش معدن شهرستان نهبندان است.

وی با بیان اینکه کاربرد ماده معدنی آندولوزیت در ساخت آجرهای نسوز و دردیواره‌های کوره ها با درجه حرارت بالاست گفت: هم در معدن و هم در واحد فرآوری آندالوزیت نهبندان پس از راه‌اندازی کامل برای 35 نفراشتغال مستقیم ایجاد خواهدشد.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: در حال حاضر این پروژه بیش از 90 درصد پیشرفت کاری دارد و 10 نفر مشغول به کار هستند که 9 نفر آنها بومی منطقه هستند.

نظافت با تأکید بر اینکه رویکرد شهرستان نهبندان جلوگیری از خام فروشی معادن است گفت: واحد فراوری آندالوزیت با تولید سالانه 5000 تن بخشی از ماده معدنی مورد نیاز کشور را تولید و تامین می‌کند.

وی به ظرفیت‌های بالقوه ذخایر معدنی نهبندان اشاره کرد و افزود: میزان ذخیره قطعی این ماده معدنی (آندالوزیت) یک میلیون تن و رشته کوهی به طول 20 کیلومتر و باعرض 200 متراست که بر اساس بررسی‌ها، از ذخیره و خلوص بالایی نسبت به سایر نقاط ایران برخوردار است.

بیگدلی سرمایه‌گذار پروژه فراوری آندالوزیت نیز در این دیدار در جهت همکاری و هماهنگی‌های مسئولان شهرستان در این شهرستان از فرماندار و سایر مسئولان تشکر کرد و از بهره‌برداری این واحد فرآوری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

کد خبر: 721611

وب گردی

وب گردی