شکوفایی اقتصاد دانش‌بنیان استان‌ها در پارک‌های علم و فناوری محقق می‌شود

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: رویکرد سرمایه‌گذاران درحال تغییر به سمت ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان است و یکی از مهم‌ترین بسترهای زمینه‌ساز شکل‌گیری و شکوفایی این اقتصاد در استان‌ها، پارک‌های علم و فناوری هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سورنا ستاری ، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در بازدید از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور پارک علم و فناوری خراسان ‎رضوی با بیان اینکه نطفه اقتصاد دانش‌بنیان استان‌ها در پارک‌های علم و فناوری بسته می‌شود، اظهار کرد: رویکرد سرمایه‌گذاران درحال تغییر به سمت ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان است و یکی از مهم‌ترین بسترهای زمینه‌ساز شکل‌گیری و شکوفایی این اقتصاد در استان‌ها، پارک‌های علم و فناوری هستند، زیرا شکوفایی اقتصاد دانش‌بنیان استان‌ها در پارک‌های علم و فناوری محقق می‌شود.

‎معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، توجه جدی‌تر برنامه ششم توسعه به شرکت‌های دانش‌بنیان را یادآور شد و افزود: در این برنامه، تمهیدات بهتری در این برنامه نسبت به برنامه‌های پیشین وجود دارد بر همین اساس، می‌بایست برای تحقق این موضوع فضای کشور به سمت شکل‌گیری زیست‌بوم کارآفرینی و نوآوری و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان سوق پیدا کند.

‎ ستاری با بیان این‌که معاونت علمی و فناوری به‌دنبال ایجاد فضای مساعد برای شکل‌گیری چنین زیست بومی است، گفت: شکل‌گیری فضا با بودجه‌های دولتی ممکن نیست و با سرمایه‌گذاری دولتی نمی‌توان رشد و اثرگذاری شرکت‌های فناور در فضای اقتصادی کشور را شاهد بود بنابراین بخش خصوصی باید به سرمایه‌گذاری در این حوزه وارد شود.

‎نایب رییس هیأت امنای صندوق نوآوری و شکوفایی، به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در قالب تامین ضمانت‌نامه‌های بانکی اشاره کرد و افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق‌های پژوهش و فناوری استانی دارای زیرساخت‌هایی هستند که ارائه ضمانت‌نامه‌های بانکی شرکت‌های دانش‌بنیان را تامین می‌کنند.

‎دکتر سید حسن علم الهدایی، رییس پارک علم و فناوری خراسان هم در این مراسم با اشاره به افتتاح ساختمان موسسات دانش‌بنیان شهید ستاری در پارک علم و فناوری، اظهار داشت : این ساختمان برای تامین فضاهای کاری، دفاتر آرندی و شرکت‌های دانش بنیانی که عمدتا نیاز به فضاهای پایلوتی ندارند، همچون آی سی سی، آی تی، فرهنگی و زیارت و شرکت‌هایی که ارتباطات بین‌المللی یا نمایندگی شرکت‌های بین‌المللی دارند، افتتاح می‌شود، امیدوار هستیم بتوانیم از اول بهمن ماه جاری بتدریج شرکت‌ها را در آن مستقر کنیم.

‎گفتنی است؛ بیش از 141 شرکت دانش بنیان در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند که اغلب این شرکت‌ها با پارک علم و فناوری در ارتباط هستند، تعدادی از آن‌ها در پارک علم و فناوری‌ و تعدادی نیز در شهرک صنعتی استقرار یافته‌اند و توانسته‌اند در صنایع نفت ، گاز، پتروشیمی، داروسازی و ... حرفی برای گفتن داشته باشند، مشکلات ملی را حل و در سطح بین‌المللی نیز فعالیت کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همراه با علم‌الهدایی رییس پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی، وطنی معاون توسعه فناوری، کرمی دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری، حمیدیه دبیر ستاد توسعه فناوری سلول‌های بنیادین، حاجی تاروردی مدیرکل دفتر امور فناوری استان‌ها، قادری‌فر مدیرکل دفتر تجاری‌سازی فناوری از شرکت‌های سامان دارو، ماشین‌های دوار، طرح موتورسیکلت هیبریدی و مرکز رشد واحدهای فناور پارک دیدن کرد.

402/101

کد خبر: 721623

وب گردی

وب گردی