10 تروریست در منطقه سینا در شمال مصر به هلاکت رسیدند

وزارت کشور مصر اعلام کرد: در درگیری نیروهای امنیتی مصر با تروریست ها در شمال سینا، 10 تروریست به هلاکت رسیدند.

پایگاه به گزارش ایسکانیوز پایگاه خبری الیوم السابع امروز (شنبه) گزارش داد: دستگاه امنیتی مصر اطلاعاتی در باره فعالیت های گروه تروریستی انصار بیت المقدس در سینا دریافت کرد، مبنی بر این که سرکرده این گروه به نام احمد محمود یوسف عبدالقادر که نام تشکیلاتی وی شکری می باشد، با تشکیل گروهی تروریستی اقدام به عملیات علیه نیروهای پلیس و ارتش مصر کرده و حمایت های لجستیکی لازم را برای انجام عملیات فراهم نموده است.
از جمله عملیاتی که این گروه تروریستی انجام داد حمله به کمین منطقه المطافی و المساعید در العریش بود که منجر به کشته شدن 8 پلیس مصری و یک غیر نظامی شد.
اطلاعات دیگری که نیروهای امنیتی مصر درباره تروریست ها دریافت کردند حاکی از آن بود که این گروه تروریستی منطقه خالی از سکنه ای را برای مخفی گاه خود انتخاب کرده اند تا از یورش نیروهای امنیتی در امان بمانند و این مخفی گاه را محلی برای اجرای طرح های خصمانه آنان علیه نیروهای نظامی مصر در نظر گرفته بودند.
در بیانیه ای که از سوی وزارت کشور مصر در همین رابطه منتشر شده آمده است، نیروهای مبارزه با تروریسم وزارت کشور با یورش به مخفی گاه تروریست ها توانستند 10 نفر از آنان را به هلاکت برسانند.
نیروهای امنیتی مصر در مخفی گاه تروریست ها همچنین مقادیری سلاح و مهمات کشف و ضبط کردند.
در حال حاضر شماری از گروه های تندرو در شبه جزیره سینا واقع در شمال شرق مصر فعالیت دارند که مهمترین آنها گروه موسوم به انصار بیت المقدس است که پس از بیعت با گروه تروریستی داعش٬ نام خود را به «ولایت سینا» تغییر داد.

منبع: ایرنا

306/300

کد خبر: 721657

وب گردی

وب گردی