پیام تسلیت مدیرکل یونسکو بمناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی

مدیرکل سازمان علمی، فرهنگی وتربیتی ملل متحد ( یونسکو) در پیامی به رئیس جمهوری اسلامی ایران ، درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسکانیوز در پیام ایرینا بوکووا آمده است:

جناب آقای دکتر حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران
عالی جناب،

خبر درگذشت جناب آقای اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس جمهور پیشین جمهوری اسلامی ایران مایه تاثر و تاسف عمیق اینجانب گردید. اجازه می خواهم به چنین شخصیت شهیری که بر تاریخ جمهوری اسلامی ایران عمیقا تاثیر گذاشت ادای احترام کنم.

آقای رفسنجانی به خاطر مشارکت های برجسته شان در تحقق مشی اصلاحی و اعتدالی و آنچه زیربنای توسعه و تعامل بین المللی کشورتان قرار گرفت، همواره در یادها خواهد ماند.

مایلم از طرف یونسکو و شخص خود، عمیق ترین تسلیت ها را به خانواده سوگوار آقای رفسنجانی، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران ابراز نمایم.

دراین موقعیت سخت عزای ملی کشورتان، مجددا تعهد و پایبندی یونسکو را به تداوم همکاری نزدیک با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران برای تقویت روابط و همکاری خوبی که بین سازمان ما و کشور شما وجود دارد اعلام می دارم.

عالی جناب، با اظهار مجدد همدردی و تسلیت عمیق، احترامات فائقه اینجانب را بپذیرید.

ایرینا بوکوا
مدیر کل یونسکو

آیت الله هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه گذشته بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت و پیکر ایشان با حضور میلیونی مردم در کنار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به خاک سپرده شد.

306/300

کد خبر: 721662

وب گردی

وب گردی