تسلیت سفیر ایران در کرواسی به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

سفیر ایران در کرواسی درگذشت رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران را تسلیت گفت.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا صادق با اشاره به رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: قرار بود خدمت ایشان برسم، اما افسوس که این دیدار به قیامت موکول شد.
انتشار خبر ارتحال رییس جمهور پیشین ایران در کشور کرواسی بازتاب زیادی در رسانه ها و در نزد شخصیتها ومقامات این کشور به ویژه جامعه مسلمانان داشت .
همچنین صدها مقام رسمی و شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و دیپلمات‌های مقیم این کشور در این مدت با ارسال پیام ، حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران و تماس تلفنی با سفیر جمهوری اسلامی ایران مراتب عمیق همدردی و تسلیت خود را از رحلت ایشان ابراز کردند.
اغلب سفیران و نمایندگان هیئت های دیپلماتیک از کشورهای مختلف جهان که در کرواسی اقامت دارند با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران در زاگرب در دفتر یادبود این مناسبت به ثبت مراتب همدری با خانواده ایشان ، دولت و ملت ایران و تجلیل از شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اقدام کردند.
مفتی اعظم کرواسی دکتر عزیز حسنوویچ که علاوه بر تماس و ارسال پیام مکتوب خطاب به سفیر جمهوری اسلامی ایران در زاگرب در نخستین ساعات ارتحال رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران، در سفارت جمهوری اسلامی حضور یافت و در دفتر یادبود نوشت :
انالله و انا الیه راجعون
برخی انسانها در این دنیا هستند که بمیرند و برخی انسانها می‌میرند که زنده بمانند. برادر و دوست بزرگ ما حضرت آقای اکبر هاشمی رفسنجانی رحمت الله علیه به عنوان یک سیاستمدار و کشوردار باقی می‌ماند. ایشان با دوراندیشی ، زندگی خود را در این دنیا برای همه ما به عنوان یک نمونه خوب برای معرفی ارزش‌های عمومی مطرح کرد. ایشان به خصوص خدمات ارزنده ای در طی جنگ میهنی به مردم سرزمین بوسنی و ما نمود و کمک‌های بسیار ارزنده وی در آن زمان به عنوان یک خاطره به یاد ماندنی در ذهن مسلمانان منطقه بالکان برای همیشه باقی خواهد ماند.
به نمایندگی از مشیخت اسلامی کرواسی و تمامی مسلمانان این منطقه عمیق ترین تسلیت های خود را ابراز می دارم و همچنین به خانواده گرامی ایشان و دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت می گویم . مردم ایران می توانند به عقل، هوش و شجاعت و عملکرد ایشان افتخار ورزند.
از درگاه خداوند می خواهم به ایشان بهشت و به خانواده و مردم ایران صبر و تحمل هدیه فرماید.

آقای گوردان باکوتا معاون وزیر خارجه کرواسی نیز با حضور در سفارت و امضاء دفتر یادبود نوشت : با غم و اندوه درگذشت جناب (آیت الله)آقای هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور اسبق ایران را دریافت نمودیم. جناب آقای هاشمی در ذهن ما به عنوان دوست بزرگ کرواسی ثبت خواهد شد . در دوره ریاست جمهوری ایشان، جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای آسیایی اولین کشوری بود که استقلال کرواسی را به رسمیت شناخت ، رئیس جمهور رفسنجانی بعنوان یک کشوردار فوق العاده و خوش ذهن و هوشمند حامی صلح در جهان بود.
به نمایندگی از وزیر خارجه کرواسی و تمام دیپلماتها وبخشهای وزارت خارجه کرواسی مراتب همدردی و تسلیت عمیق خویش را به خانواده گرامی ایشان و ملت ایران ابراز می دارم.
آقای استیپان مسیچ رئیس جمهور اسبق کرواسی نیز نوشت فرد بزرگی از دنیا رفت، سیاستمدار، کشوردار و یک دوست بزرگ کرواسی از این دنیا رفت روحش شاد .

306/300

کد خبر: 721694

وب گردی

وب گردی