اقتصاد دانش بنیان راهکاری برای نجات اقتصاد کشور است

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: اقتصاد دانش بنیان به عنوان راهکاری جهت نجات اقتصاد کشور از وضعیت کنونی است.

سلیمان اسماعیل زادها، مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین تاثیر شرکت های دانش بنیان بر اقتصاد کشور را اینگونه بیان کرد: اقتصاد دانش بنیان یکی از مهمترین معقوله اقتصاد مقاومتی محسوب می شود و همچنین به عنوان راهکاری جهت نجات اقتصاد کشور از وضعیت کنونی است.

وی در ادامه بیان کرد: دانش به عنوان یک ابزار پر کاربرد در راستای حل مشکلات جامعه و ایجاد فرصت های شغلی جدید کمک می کند در این خصوص می توان گفت در صورتی که دانش قادر به رفع برخی از مشکلات جامعه باشد به طور قطع تاثیر زیادی را بر اقتصاد کشور خواهد گذاشت.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین درباره نقش دانشگاه آزاد اسلامی بر شرکت های دانش بنیان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در برهه ای از زمان در بحث آموزش عالی کشور که نیاز به آموزش احساس می شد نقش بسیار مهمی را ایفا کرد.

وی اذعان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی کمک کرد تا دانش جامعه روند افزایشی را طی کند و امروز که بحث اشتغال و کارآفرینی به عنوان یکی از معظلات اصلی جامعه عنوان می شود، دانشگاه آزاد اسلامی زمینه های مناسبی را در کارآفرینی و ایجاد فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان جوان و نیز ایجاد مراکز رشد برای توسعه شرکت های دانش بنیان فراهم کرده است.

اسماعیل زادها افزود: در حال حاضر حدود 950 واحد فناوری که قابلیت تبدیل به شرکت دانش بنیان را دارند در 107 مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی در حال تولید محصولات و توسعه فناوری و ارائه خدمات به جامعه هستند که این امر یکی از اقدامات موثر دانشگاه آزاد اسلامی است و طی چند وقت آینده با توسعه بیشتری به همراه خواهد شد.

مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: در حال حاضر ما حدود 46 شرکت در حوزه محصولات مختلف داریم که هر کدام از آنها برپایه نوآوری و اختراع، روش جدیدی از ارائه خدمات را در حوزه خودرو و دیگر زمینه های مختلف از طریق فناوری اطلاعات به کار می گیرند.

وی در پایان با تاکید بر حمایت دانشگاه آزاد اسلامی از شرکت های دانش بنیان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بستر مناسبی را برای فعالیت شرکت ها از نظر مالی، نیز تسهیلات ارزان قیمت برا توسعه محصولات، ایجاد فضای کارگاهی و آزمایشگاهی در اختیار دانشجویان و صاحبان طرح فراهم کرده است.

401/101

کد خبر: 721726

وب گردی

وب گردی