مقایسه آلودگی هوا در دی ماه طی سه سال گذشته/دی ماه 95 آلوده ترین شناخته شد

بر اساس مقایسه تعداد روزهای ناسالم برای تمامی گروه های جامعه در دی ماه 3 سال گذشته می توان دریافت دی ماه سال جاری با 4 روز هوای ناسالم توانسته است بیشترین تعداد روزهای ناسالم برای تمامی گروه های جامعه را به ثبت برساند.

به گزارش ایسکانیوز ، با استفاده از داده های آماری اطلاعات شرکت کنترل و کیفیت هوا طی سه سال گذشته در می یابیم تعداد روزهای آلوده در سال 93 در 25روز نخست دی ماه، 15روز بود که تنها یک روز آن ناسالم برای همه افراد جامعه اعلام شد.

در 25 روز نخست دی ماه سال 94 ، 15روز هوا ناسالم برای گروه های حساس بود که 2روز از آن هوا برای تمامی افراد جامعه ناسالم شناخته شد و به وضع اضطرار رسید.

نکته جالب توجه آن است که در 25 روز نخست دی ماه سال جاری ، 18روز هوا ناسالم برای گروه های حساس جامعه بوده است که سهم وضع اضطرار آن 4روز بوده است.

نمودار زیر بیانگر کیفیت هوا در 25 روز نخست دی ماه طی سه سال گذشته است:

بر اساس نمودار می توان دریافت تعداد روزهای ناسالم برای گروه های حساس جامعه در دی ماه 93 و 95 ، یکسان بوده است و دی ماه سال 94 تنها دی ماهی بوده است که توانسته است 2 روز باهوی پاک را به ثبت برساند همچنین 25 دی ماه سال 93 با 1 روز ناسالم برای تمامی گروه های جامعه پاک ترین دی ماه طی سه سال اخیر شناخته شده است.

در ادامه مریم نادری مدیر بخش پایش و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران درباره پیش بینی هوای دو روز آینده گفت: بر اساس تحلیل ﺁخرین داده های هواشناسی پیش بینی شده برای شهر تهران، با افزایش میزان ناپایداری جوی در روز جاری (شنبه) نسبت به روز پیشین، در برخی ساعات وزش باد موثر (با بزرگی بین 3 تا 5 متر بر ثانیه) انتظار می رود.

وی ادامه داد: با تداوم این شرایط در روز یکشنبه، وزش باد موثر در برخی ساعات و بارندگی در شبانگاه یکشنبه پیش بینی می شود. این شرایط تا ساعات اولیه روز دوشنبه کم و بیش ادامه خواهد داشت. همچنین طی دو روز آینده پارامتر دما به طور نسبی کاهش خواهد یافت.

مدیر بخش پایش و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، وضعیت هوا طی روز جاری(شنبه) در شرایط نامطلوب برای گروه های حساس قرار داشته و انتظار می رود شرایط کیفی هوا در روز یکشنبه به طور نسبی بهبود یابد.

701

کد خبر: 721819

وب گردی

وب گردی