تشریح سازوکار انتخاب ریاست جدید برای مجمع تشخیص مصلحت نظام

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه رئیس و دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بازوان مشورتی رهبری هستند، گفت: تا زمانی که مقام معظم رهبری ریاست جدید مجمع بعد از مرحوم آیت‌الله هاشمی را تعیین نکرده‌اند، این مجمع جلسه نخواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت حسن نوروزی درخصوص نحوه انتخاب رئیس جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: معمولا رئیس مجمع تشخیص مصلحت را مقام معظم رهبری انتخاب می کنند.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام از دو گروه اعضای حقوقی و حقیقی تشکیل شده که اعضای حقیقی آن ازسوی حضرت آیت الله خامنه‌ای انتخاب می شود و در همین راستا، دبیر و رئیس را نیز ایشان از میان اعضا منصوب می کنند.

وی ادامه داد: انتخاب رئیس در مجمع تشخیص مصلحت نظام مانند مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان نیست که ازسوی اعضای آن و طی فرایند رأی گیری صورت گیرد بلکه از آنجایی که دبیر و رئیس مجمع بازوان مشورتی رهبری محسوب می شوند، ایشان این انتخاب را صورت می دهند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: در نهایت تا زمانی که مقام معظم رهبری ریاست جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام را بعد از مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی تعیین نکنند، این مجمع بدون رئیس جلسه نخواهد داشت.

306/300

کد خبر: 721848

وب گردی

وب گردی