رییس واحد بوشهر: آیت الله هاشمی سیاستمداری بود که علم و عمل را در کنار هم داشت

یوسف قمصری گفت: وی معتقد بود که دانشگاه باید به سمت کارآفرینی حرکت کند و مشکلات کشور را برطرف سازد، بعلاوه ایشان به حلقه مفقوده صنعت با دانشگاه اشراف کامل داشتند و به همین خاطر می توانیم بگوییم که  آیت الله هاشمی سیاستمداری بود که علم و عمل را در کنار هم داشت.

یوسف قمصری رییس واحد بوشهر دانشگاه آزاد اسلامی،به ایسکانیوز گفت: آیت الله هاشمی پدر معنوی دانشگاه آزاد اسلامی بودند که با وفاتشان کل کشور فرد کم نظیری را از دست داد و دانشگاه آزاد اسلامی به نوعی یتیم شد. ایشان در هر زمان با توجه به اینکه سمت هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی را داشتند مانند پدری دلسوز حامی و پشتیبان این مجموعه علمی بودند.

وی افزود: با توجه به اینکه هدف اصلی ایشان سربلندی جامعه اسلامی بود علاقه داشتند تا مسائل اقتصادی و علمی کشور را از طریق توسعه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرتفع کنند به همین خاطر فقدان ایشان از دست دادن سرمایه عظیم دانشگاه آزاد بود .

وی با بیان سفر اخیر آیت الله به استان بوشهر اذغان داشت: در سفر اخیر آیت الله به بوشهر، این افتخار نصب دانشگاهیان شد تا با ایشان ملاقات کنند. البته استارت سفر ایشان به بوشهر از آنجایی آغاز شد که هنگامی که به عسلویه تشریف آوردند من پس از ملاقات با آیت الله از ایشان خواستم تا از دانشگاه آزاد واحد بوشهر و خارک دیدن کنند و ایشان همان جا به من گفتند که حتما می آیم و به نوعی با تشریف فرمایی ایشان در روزهای اخیر به بوشهر، وفای به عهد کردند.

وی افزود: آیت الله پس از بازدید و سخنرانی در واحد خارک، از کاپیتان های دانشگاه تقدیر و تشکر کردند. به علاوه ایشان از واحد بوشهر هم بازدید داشتند و مشکلات واحد را پس از بررسی در اندک زمانی مرتفع کردند. به همین خاطر ما مدیون ایشان و حمایت هایشان هستیم.


وی ادامه داد: آیت الله هاشمی در همه حال مدافع دانشگاه بودند بخصوص در بحث های تحصیلات تکمیلی و شرکت های دانش بنیان که بر توسعه این شرکتها و مراکز تحقیقاتی و همچنین مراکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه بسیار تاکید داشتند.

قمصری اضافه کرد: وی معتقد بود که دانشگاه باید به سمت کارآفرینی حرکت کند و مشکلات کشور را برطرف سازد، بعلاوه ایشان به حلقه مفقوده صنعت با دانشگاه اشراف کامل داشتند و به همین خاطر می توانیم بگوییم که آیت الله هاشمی سیاستمداری بود که علم و عمل را در کنار هم داشت.

وی در پایان عنوان کرد: علم ایشان همواره به روز بود حتی در سفر اخیر ایشان به واحد بوشهر در خصوص نیروگاه هسته ای و پیشرفته ای که بین کشورهای ابرقدرت بود و ایران نیز تمایل به داشتن آن داشت حدود 45 دقیقه برای ما سخنرانی کردند. همچنین در مورد مساله ایتر صحبت کردند که این موضوع برای اساتید بسیار حیرت آور بود که ایشان به حد کمال به علم روز دنیا آگاهی دارند و به همین خاطر مثل همیشه در عمل می توانند به پیشرفت هر چه بهتر و بیشتر کشور کمک کنند.

200/202

کد خبر: 721852

وب گردی

وب گردی