زمینه اشتغال بیش از 2 هزار نفر با توسعه شرکت های دانش بنیان ایجاد شده و 1094 محصول ارائه شده که نیمی از آنها تجاری سازی شده است/ در سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی 999 طرح فرهنگی ماندگار اجرا شده است

دکتر میرزاده در جلسه هیات امنای استان کردستان گفت: در دانشگاه آزاد اسلامی موفق شدیم 107 مرکز رشد،  642 هسته فناور، 297 واحد فناور، 105 شرکت دانش بنیان نوع یک، 62 شرکت دانش بنیان نوع 2 ایجاد کنیم، که زمینه اشتغال 2هزار و 671 نفر فراهم شد.

به گزارش ایسکانیوز، سیزدهمین جلسه هیات امنای استان کردستان پیش از رحلت آیت الله هاشمی (ره) با هدف بررسی و تصویب بودجه این استان با حضور دکتر میرزاده رییس دانشگاه، عبدالمحمد زاهدی، آیت الله حسینی شاهرودی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان و سایر اعضای هیات امنای این استان برگزار شد.دکتر حمید میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از نقاط قوت در مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی بهره گیری از نقطه نظرات 496 فرهیخته در هیات های امنای استانی است. طبق مصوبه 721 شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیات های امنای استانی برخلاف گذشته نقشی اصلی را در اداره دانشگاه برعهده دارند و تنها امور برنامه ریزی و تعیین چارچوب ها و اهداف دانشگاه در سازمان مرکزی انجام می شود.

وی با اشاره به تفویض اختیارات بیشتر در اداره امور واحدها به هیات های امنای استانی، افزود: همان گونه که مشاهده می کنید تصویب بودجه، انتصاب سرپرستان واحدها و ... از اختیارهای هیات های امنای استانی به شمار می رود.

دکتر میرزاده ضمن تقدیر از توسعه فعالیت های دانش بنیان در دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان گفت: در خصوص امور دانش بنیان استان کردستان از نظر تعداد شرکت ها و مراکز رشد موفق عمل کرده است، دانشجویان و اعضای هیات علمی فعال در این شرکت ها جزو سرمایه های دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شوند که باید از آنها حمایت کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده درخصوص حمایت بیشتر از فعالیت های دانش بنیان در این دانشگاه گفت: سعی شده تا برای شرایط بهتری برای دسترسی به آزمایشگاه ها و کارگاه ها برای دانشجویان و اعضای هیات علمی فعال در شرکت های دانش بنیان فراهم شود. همچنین تمهیداتی اندیشیده شده تا با اختصاص وام های ارزان قیمت امکان تبدیل محصولات این شرکت ها به نمونه های تجاری قابل ارائه فراهم شود.

دکتر میرزاده ادامه داد: با هماهنگی سیستم بانکی توافقاتی انجام شده تا شرکت های دانش بنیانی که دارای طرح های اقتصادی و توجیه فنی هستند از تسهیلات وام ارزان قیمت استفاده کنند.

وی همچنین به ارائه آماری درباره توسعه شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد پرداخت و گفت: در سه سال اخیر موفق شدیم 107 مرکز رشد، 642 هسته فناور، 297 واحد فناور، 105 شرکت دانش بنیان نوع یک، 62 شرکت دانش بنیان نوع 2 ایجاد کنیم، که زمینه اشتغال 2هزار و 671 نفر فراهم شد که 70 درصد این موارد در سه سال اخیر انجام شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی خاطر نشان کرد: این شرکت ها در مساحتی بیش از 136 هزار مترمربع استقرار یافته و تا کنون حدود هزار و 94 محصول تولید کرده اند که بیش از نیمی از آنها تجاری شده و درسامانه آزاد اکسپو برای فروش ارائه شده اند.

وی با تاکید براینکه تمامی کشورهای پیشرفته دنیا مسیر توسعه فعالیت های دانش بنیان را طی کرده اند، افزود: این کشورها با بهره گیری از نیروهای خودی و توانایی علمی خود توانستند یک رقابت جهانی را ایجاد کنند و به رفاه اقتصادی جامعه خود کمک کنند.

دکتر میرزاده همچنین خواستار ایجاد تورگردشگری برای بازدید از فعالیت های دانش بنیان استان کردستان و بهره گیری از الگوی موفق این استان برای سایر واحدها و استانهای دانشگاه آزاد اسلامی شد.

وی در این باره افزود: خوشبختانه استان کردستان با توسعه فعالیت های دانش بنیان، جزو واحدهای سود ده قرار گرفته و رتبه آن در میان واحدهای دانشگاه از 22 به 8 ارتقا یابد.

دکتر میرزاده در ادامه به فعالیت های فرهنگی این استان اشاره کرد و گفت: در حوزه فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون 991 طرح ماندگار فرهنگی انجام شده، انتظار می رود استان کردستان نیز در این زمینه اهتمام بیشتری داشته باشند.

200

کد خبر: 721863

وب گردی

وب گردی