قائم مقام وزیر کشور: ابلاغیه ای برای دهه فجر؛ استانداران دستاوردهای نظام را بازگو می کنند

قائم مقام وزیر کشور با رد برخی شبهات و انتقادات مطرح شده در باره ابلاغیه اخیر این وزارتخانه به استانداران گفت این ابلاغیه به مناسبت دهه فجر و با هدف تشریح و تبیین دستاوردهای نظام در عرصه های مختلف صادر شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا «محمدحسین مقیمی» عصر شنبه در حاشیه مراسم ترحیم «عزیزالله اسماعیلی» پدر «پرویز اسماعیلی» معاون ارتباطات دفتر رییس جمهور و «محسن اسماعیلی» عضو حقوقدان شورای نگهبان که در مسجد نور تهران برگزار شد.
وی افزود: «در ابلاغیه مذکور، به استانداران اعلام شده است دستاوردهای نظام و خدمات و برنامه هایی را که دولت در زمینه های مختلف انجام می دهد، برای مردم بازگو کنند.»
قائم مقام وزیر کشور تصریح کرد: در ابلاغیه وزارت کشور همچنین از استانداران خواسته شده است که مسئولان باید به مناطق مختلف حوزه های خود سر بزنند و مشکلات و مسائل مردم را از نزدیک بررسی کنند.
مقیمی خاطرنشان ساخت:«هنوز تا زمان برگزاری انتخابات در کشور پنج ماه دیگر زمان باقی است و هر کسی متن ابلاغیه را بطور کامل بخواند، برداشت انتخاباتی از آن نخواهد کرد.»
«علی اصغر احمدی» رییس ستاد انتخابات کشور نیز در جمع خبرنگاران تاکید کرده است که ابلاغیه وزارت کشور به استانداری‌ها جنبه انتخاباتی ندارد بلکه هدف «افزایش ارتباط با مردم» را دنبال می کند.
وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات تنها وظیفه وزارت کشور نیست و وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و بخشداران وظیفه دارند به مشکلات مردم رسیدگی کنند، خاطرنشان کرد: قرار است در ایام دهه فجر ارتباط مسئولان استان‌ها با مردم بیشتر شود تا در جریان آن، هم خدمات دولت را به مردم اعلام کنند و هم بستر جشن‌های دهه فجر را آماده سازند.
«سید سلمان سامانی» سخنگوی وزارت کشور نیز توضیح داده است:« وزارت کشور بر اساس تکلیف قانونی و رویه‌ای که در دوره‌های پیش نیز معمول بود در مقاطع و مناسبت‌های مختلف مانند هفته دولت و دهه فجر به منظور تنویر افکار عمومی و برنامه‌ریزی برای روند پاسخگویی مناسب و گزارش‌دهی مطلوب به مردم، دستورالعملی را صادر و ابلاغ می‌کرد که اخیراً نیز به مناسبت ایام‌الله دهه فجر رویه معمول را تکرار کرده است.»
صدور ابلاغیه یادشده با واکنش اعتراض آمیز شماری از نمایندگان و چهره های سیاسی منتقد دولت تدبیر و امید مواجه شده است. آنها معتقدند این اقدام وزارت کشور شائبه انتخاباتی دارد؛ اتهامی که مسئولان وزارت کشور با قاطعیت آن را رد می کنند.

306/300

کد خبر: 721931

وب گردی

وب گردی