دکتر رهنمای رودپشتی: دانشگاه آزاد اسلامی دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی ایران و حاصل فکر بلند آیت الله هاشمی رفسنجانی است

معاون برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی دغدغه دانشگاه را درون دغدغه کشور می‌دید و دانشگاه آزاد اسلامی را برای کشور تعریف می‌کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم بزرگداشت موسس فقید دانشگاه آزاد اسلامی حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور دکتر فریدون رهنمای رودپشتی معاون برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر بهروز میرزا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و جمعی از مدیران و مسئولین اجرایی و دانشگاهی استان البرز ،و حضور روسا ، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در مسجد پیامبر اعظم(ص) واحد کرج برگزار شد.

در این مراسم دکتر رهنمای رودپشتی با بیان شرحی از خدمات ارزنده و معنوی آیت الله هاشمی رفسنجانی از ایشان به عنوان موسس و پدر معنوی دانشگاه آزاد اسلامی یاد کرد و گفت:«حضرت آیت الله هاشمی دانشگاهی را بنا کرد که امروز یکی از بزرگترین دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران محسوب شده و به حق دانشگاه هاشمی است».

وی خبر درگذشت ایشان را خبری بسیار حزن انگیز عنوان کرد و با اشاره به اقدامات صورت گرفته در هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی برای بزرگداشت یاد ایشان، بخش هایی از سخنان دکتر میرزاده ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص را قرائت کرد.

وی گفت : دکترحمید میرزاده از آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یک قهرمان ملی، امیرکبیر زمان، انقلابی واقعی، فرزانه معقتد و تئوری پرداز برجسته و اندیشمند نام برد و افزود: «تواضع در عین قاطعیت ، و قاطعیت در عین مهربانی و آینده نگری از خصیصه های ایشان بود که پس از تایید حضرت امام خمینی(ره) کاخ بلند علم را با تکیه بر مردم شریف ایران بنا نهادند و تمام موفقیت های ایشان از تمام برحه ها اعم از جنگ و سازندگی با تکیه بر مردم بود ».

دکتر رهنمای رودپشتی افزود : رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همچنین تاکید کرد « دانشگاه آزاد اسلامی دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی ایران و حاصل فکر بلند آیت الله هاشمی رفسنجانی است ؛ آن فقید سعید دانشگاه آزاد اسلامی را از فرزندان خود نیز بیشتر دوست می‌داشتند ، چرا که معتقد بودند دانشگاه می تواند فرزندانی صالح و شایسته به جامعه تحویل دهد و اعتقاد راسخ بر سالم بودن و تاکید بر جهانی و بین المللی بودن این دانشگاه داشتند ».

معاون برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی پنج مشخصه بارز در شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی را مهربانی، دقت بسیار بالا ، توانایی متفاوت در گوش دادن ، امید به آینده و دوراندیشی و آینده نگری برشمرد و گفت: « آیت الله هاشمی دانشگاه و کشور را متفاوت می دید و دغدغه دانشگاه را درون دغدغه کشور معرفی می کرد و دانشگاه آزاد اسلامی را هم برای کشور تعریف می کرد. او با نگاهی بلند به عنوان یک پدر معنوی برای دانشگاه آزاد اسلامی به حساب می آمد ».

وی از قول دکتر میرزاده در بخش دیگری از سخنانش با بیان نکاتی در مورد شخصیت و مدیریت آینده نگرانه و مدبرانه آیت الله رفسنجانی گفت: «برای شناخت کامل ایشان نگاهی جامعه شناسانه به شخصیت آیت الله هاشمی داشت و توصیه می کنم دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی برای کشف ناشناخته های بسیاری که در مورد شخصیت و مکتب ایشان وجود دارد، در قالب طرح های تحقیقاتی و پایان نامه به پژوهش بپردازند».

همچنین در این مراسم دکتر جمال رضایی حسین آبادی از اعضای هیأت علمی و معاون دانشکده الهیات دانشگاه آزاد اسلامی کرج نیز با بیان سخنانی به تشریح جایگاه ویژه آیت الله هاشمی رفسنجانی در آموزش عالی و تحصیلات دانشگاهی کشور پرداخت و گفت: خدمات و تلاش های مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در بین رجال سیاسی کشورمان کم نظیر است و می‌بایست نام ایشان را در تاریخ در کنار بزرگانی همچون خواجه نصیرالدین طوسی، شیخ بهایی، امیرکبیر و شهید مدرس قرار دهیم.

وی تاکید کرد:«تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های ایشان آثار بزرگی در تشکیل و استمرار نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است».

دکتر رضایی اعتدال و میانه روی، روشنگری و صبوری، توسعه علمی کشور با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی را برخی از مهمترین اقدامات ایشان می توان برشمرد و پیشنهاد کرد: «شایسته است یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به نام ایشان نام گذاری گردد».

معاون دانشکده الهیات واحد کرج فرازهایی از صحیفه نور و نیز بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)در خصوص آیت الله رفسنجانی را قرائت کرد.

وی افزود: «بیش از 50 جلد کتاب به قلم ایشان در خصوص مطالب مختلف اجتماعی و تفسیری و تحلیلی در جامعه وجود دارد که فقه و اجتهاد ایشان در سایه سیاست پنهان مانده است و نظریات فقهی ایشان جای تحقیق و پژوهش های فراوانی دارد».

در این مراسم ضمن تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و مدیحه سرایی توسط استاد صادق آقایی ، و اجرای سوگواره ای زیبا در دستگاه دشتی توسط استاد علی صدیقی راد ، حضار به اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجه الاسلام و المسلمین سید محمد هاشمی ، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز پرداختند.

200

کد خبر: 721940

وب گردی

وب گردی