برگزاری مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی در شهرستان سوادکوه

مراسم ترحیم  و گرامیداشت یار دیرین امام و رهبری، حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور امامان جمعه، فرمانداران، هیات رئیسه و کارکنان واحد سوادکوه، روسای ادارات و اقشار مختلف مردم  شهرستان های سوادکوه و سوادکوه شمالی در مساجد جامع شهرهای پل سفید، زیراب و شیرگاه با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد سوادکوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از سوادکوه، در مراسم مسجد جامع شهر پل سفید پس از قرائت آیاتی از کلام الله قرآن مجید حجت الاسلام قربانی امام جمعه با تسلیت درگذشت ناگهانی آیت الله هاشمی رفسنجانی که موجب تالم و تاثر همه ی ملت شد گفت: ایشان شخصیتی مردمی و انقلابی نستوه بوده که در باب شخصیت و جایگاه ایشان آیات اعظامی چون آیت الله جوادآملی، آیت الله امامی کاشانی، آیت الله امینی و در راس همه آنها رهبر معظم انقلاب به آن شیوایی و بلاغت از یاردیرین امام و رهبری یاد کردند. امام جمعه پل سفید همچنین با یادآوری خاطره ترور آیت الله هاشمی به بیان جمله معروف امام راحل پرداخت که گفت: " «مرحوم مدرس که به امر رضاخان ترور شد، از بیمارستان پیام داد: »به رضاخان بگویید من زنده هستم». مدرس حالا هم زنده است. مردان تاریخ تا آخر زنده هستند. بدخواهان باید بدانند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است

مدیحه سرایی و نوحه خوانی مداح اهل بیت و پذیرایی از عزاداران از دیگر بخش های این مراسم بود.

در همین راستا و به مناسبت درگذشت آیت الله هاشمی مجلس ترحیم در مسجد جامع زیراب و شیرگاه نیز برگزار شد. حجت الاسلام رضانژاد امام جمعه موقت زیراب و مسئول امور فرهنگی واحد سوادکوه در مسجد جامع زیراب گفت: آیت‌الله هاشمی هم مجاهد بود هم موسس و یکی از افتخارات آن مرحوم تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی بود که بعنوان شجره طیبه بنام ایشان ثبت خواهد بود. رضانژاد همچنین بیان داشت: نام هاشمی همچون نام حضرت امام (ره)، شهیدان بهشتی، مطهری و رجایی و امثال ایشان درتارک نظام خواهد درخشید.

200

کد خبر: 722000

وب گردی

وب گردی