تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی یکی از پایه‌های خدمت آیت الله هاشمی رفسنجانی به انقلاب است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید عبداللهیان در مراسم ارتحال حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: پیشنهاد تأسیس و راه‌اندازی دانشگاه آزاد اسلامی یکی از پایه‌های خدمت وی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.  

به گزارش ایسکانیوز، امام‌جمعه موقت شاهرود در مراسمی که با حضور هزاران نفر از مردم قدرشناس و فهیم شهرستان شاهرود و به همت دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، امام‌جمعه، نماینده شهرستان‌های شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، معاون استاندار و فرماندار و جامعه روحانیت شاهرود برگزارشده بود افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از پایه‌های خدمت آیت‌الله رفسنجانی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و انگیزه تشکیل این دانشگاه این بود که باعث شد همه امکان تحصیلات عالیه در اقصی نقاط ایران اسلامی را پیدا کنند.

رئیس سازمان تبلیغات شاهرود اظهار کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی در همه نقاط و شهرستان‌ها و حتی در شهرهای بسیار کوچک بدون آنکه بار سنگینی آن بر دوش دولت باشد تأسیس‌شده است و این هم از برکات وجودی این شخصیت بزرگوار است.

عبداللهیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سه مقطع زندگی آیت‌الله رفسنجانی بیان کرد: وی در سن 14 سالگی مقدمات را فراگرفت و از آن به بعد وارد شهر مقدس قم شد و نزد اساتید بزرگی چون حضرات آیات عظام بروجردی، محقق داماد، حائری، مرعشی نجفی و امام راحل و بزرگوار تحصیل کرد و به‌مراتب عالیه علم و اجتهاد رسید و مورد تشویق مرجع بزرگ شیعه؛ آیت‌الله بروجردی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی مجاهدت‌های بسیاری داشت و در زمینه‌های مختلف کتاب‌های زیادی نوشت و پس از سال‌ها به مبارزات سیاسی روی آورد و وارد مسیر مبارزه شد که در این راه هفت بار دستگیر شد و مجموعا 4 سال و 5 ماه در سخت‌ترین شرایط، زندان و شکنجه را تحمل کرد.

امام‌جمعه موقت شاهرود با تأکید بر انفاق هاشمی در طول دوران زندگی‌اش افزود: در دعایی که رهبر معظم انقلاب برای نماز میت وی خواندند فرمودند خدایا ایشان را با آن‌کسانی که درراه توانفاق کردند محشور کن چراکه وی میلیون‌ها تومان از دارایی‌های خود را درراه انقلاب هزینه کرد.

رئیس سازمان تبلیغات شاهرود با اشاره به دوران زندگی بعد از پیروزی انقلاب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: در این دوران نیز وی در چند بخش خدمتگزار نظام و انقلاب بود به‌طوری‌که دیدیم در بیانات رهبر معظم انقلاب که فرمودند آیت‌الله رفسنجانی گاهی در عمق جبهه‌ها تا مرز شهادت پیش رفتند. وی نیابت امام را در جنگ داشت و با اخلاص و شجاعتش در تمام صحنه‌های جنگ مدیریتی توانمند را به اجرا گذاشت و در پایان با مکاتباتی که با صدام ملعون داشت توانست آزادگان ما را به دامان کشور برگرداند و همه این‌ها نشان از ایمان و اعتقاد عمیق وی به انقلاب بود.

عبداللهیان افزود: وی در دوران سازندگی نیز تلاش‌های زیادی کرد و نمونه آن اینکه شهرهای جنگ‌زده با سازندگی آیت‌الله رفسنجانی چهره‌شان عوض شد و حتی در زمینه سدسازی کشورهای زیادی در آن زمان از ایران الگو گرفتند و ما متخصصانی را در این زمینه به آن کشورها صادر کردیم.

امام‌جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه تمام تلاش‌هایی که در این مدت طولانی در مجمع تشخیص مصلحت نظام اتفاق افتاد با مدیریت هوشمندانه وی بود گفت: حضرت آیت‌الله رفسنجانی اختلافات نظرها، اجتهادات سیاسی و تشخیص‌های خاص خود را داشت اما این مساله هیچ‌وقت باعث نشد که در مقابل حرکت کلی نظام و انقلاب قرار بگیرد و خودشان بارها گفتند اگر اختلاف‌نظری بین من و رهبر معظم انقلاب است من تسلیمم چون نزد خدای متعال حجت شرعی دارم چراکه فقیه جامع‌الشرایط وقتی حکم یا دستوری می‌دهد من نزد خدای متعال معذورم و باید اطاعت کنم.

وی در پایان افزود: مهم‌ترین سرمایه آیت‌الله رفسنجانی به‌غیراز سوابق مخلصانه وی در طول انقلاب تلاش‌ها و خدمات وی به جامعه و مردم بود.

در این مراسم قاریان ممتاز شهرستان شاهرود نیز با قرائت قرآن کریم برای آن مرحوم، مراسم را روحانی‌تر کردند.

200

کد خبر: 722047

وب گردی

وب گردی