«تونی اردمن» جایزه فیپرشی بهترین فیلم خارجی زبان پالم سپرینگ را به دست آورد

فیلم «تونی اردمن» جایزه فیپرشی بهترین فیلم خارجی را در جشنواره فیلم پالم اسپرینگز دریافت کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ورایتی، برندگان بیست‌وهشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم پالم اسپرینگز آمریکا در حالی اعلام شد که هیئت دوران فیپرشی (انجمن بین‌المللی منتقدین فیلم) با تمجید از کمدی آلمانی «تونی اردمن» به کارگردانی «مارن اِده» جایزه بهترین فیلم خارجی این رویداد سینمایی را به آن اعطا کردند.

هیئت داوران فیپرشی این فیلم را که امسال نماینده سینمای آلمان در اسکار و یکی از 9 فیلم راه یافته به فهرست کوتاه اسکار خارجی است را به سبب اصالت، پیچیدگی انسانی وارکستراسیون منحصر به فرد آهنگی تحسین کردند.

این فیلم که با رونمایی در جشنواره کن یکی از نامزدهای نخل طلا بود و در نهایت موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از نگاه انجمن بین‌المللی منتقدین (فیپرشی) شد، درباره پدری است که برای احیای رابطه خود با دخترش شوخی فریبنده‌ای را با او آغاز می‌کند.

«تونی اردمن» جوایز بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر مرد (سندرا هولر)، بازیگر زن (پیتر سیمونیچک) و بهترین فیلمنامه (ماردن اِده) جوایز فیلم اروپا در سال 2016 را نیز کسب کرده است.

اما در سایر بخش‌های این رویداد سینمای «گائل گارسیا برنال» برای بازی در فیلم «نرودا» و «ایزابل هوپر» برای بازی در فیلم «او» به ترتیب به عنوان بهترین بازیگر مرد و زن فیلم‌های خارجی جشنواره شناخته شدند، جایزه «دیدگاه نو» این رویداد سینمایی به فیلم «خورشید سفید» رسید و «کد لباس نیاز نیست» نیز برنده جایزه بهترین فیلم مستند از ساخته‌ اول یا دوم یک کارگردان شد.

فیلم شیلیایی «نرودا» جایزه بهترین فیم لاتین را به خود اختصاص داد و برندگان جایزه بهترین فیلم داستانی و بهترین مستند بلند جشنواره نیز بزودی اعلام خواهد شد.
منبع: ایسنا
501500

کد خبر: 722073

وب گردی

وب گردی