اجرای ارکستر سمفونیک تهران؛ از پژمان تا چایکوفسکی

دومین شب از جشنواره موسیقی فجر با اجرایی از ارکستر سمفونیک تهران سپری شد.

به گزارش ایسکانیوز، روز گذشته تالار وحدت و تالار رودکی میزبان ارکستر سمفونیک تهران و گروه کر آن بود. ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت با رهبری شهرداد روحانی روی صحنه رفت و کر ارکستر سمفونیک تهران با رهبری رازمیک اوحانیان در تالار رودکی روی صحنه رفت.
گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران به رهبری «رازمیک اوحانیان»، ۲۵دی ساعت ۱۸/۳۰در تالار رودکی تهران و در دومین شب از برگزاری سی و دومین جشنواره موسیقی فجر بخشی از آهنگ های خاطره انگیز انقلابی را اجرا کرد.
در بخش اول این کنسرت قطعاتی از آثار آهنگسازان موسیقی کلاسیک از جمله موتزارت، جورج گرشوین، فالوو و موسیقی فولکلور چک اجرا شد. در بخش دوم کنسرت قطعات انقلابی از جمله قطعه ایران ساخته لوریس چکناوریان و آزادی ساخته گلنوش خالقی و گلچینی از آهنگ های فولکلور ایران توسط گروه کر ارکستر سمفونیک تهران اجرا شد که این بخش نیز با توجه به حال و هوای ایرانی آثار بیشتر مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.
در پایان ارکستر قطعه ایران از چکناواریان را اجرا کرد که با دعوت اوحانیان این رهبر با سابقه ارکستر روی صحنه آمد و قسمی از این قطعه را رهبری کرد. در این اجرا علی اکبر صفی پور مدیر عامل بنیاد رودکی و فرزاد طالبی مدیر کل دفتر موسیقی حضور داشتند.
اما از سوی دیگر ارکستر سمفونیک تهران با رپرتواری متفاوت روی صحنه آمد. این ارکستر در بخش اول قطعه ای از احمد پژمان برای جانفشانان ایران یعنی «پوئم سمفونی آزادگان» را اجرا کرد که در 5 موومان با عنوان های نیایش، آغاز نبرد، در بند دشمن، نبرد دلیران و جشن برای آزادگان ساخته شده بود.

در ادامه کنسرت قطعات “مارش اسلاو” اثر چایکوفسکی، “پاوان” اثر گابریل فوره، سمفونی “آوای مردگان” اثر کامیل سن سان و “شبی بر فراز کوه سنگی” اثر مودست موسورسکی اجرا شدند که به نظر می رسید در پارت دوم ارکستر تسلط کمتری به قطعات دارد و شاید بتوان گفت اجرای قطعه احمد پژمان با کیفیت مطلوب تری همراه بود.

اما در نهایت با استقبال مخاطبان و تشویق آنها ارکستر بار دیگر روی صحنه آمد و رقص مجارستانی را اجرا کرد. طبق برنامه ریزی انجام شده ارکستر سمفونیک تهران قرار است پنجشنبه همین هفته نیز با ارکستر ایتالیا رو صحنه برود.

500500

کد خبر: 722141

وب گردی

وب گردی