دلیل باتری خوری در لپ‌تاپ مک بوک پرو جدید اپل معلوم شد

 اپل می‌گوید باگی را در مرورگر سافاری پیداکرده است که دلیل اصلی باتری خوری در سری جدید مک بوک پرو است.

به گزارش ایسکانیوز، با هجوم سیل وسیعی از انتقادات از باتری خوری در مک بوک پرو و سکوت اپل در هفته‌های اخیر، یاس در وجود کاربران مستولی شد تا اینکه اپل رسماً اعلام کرد دلیل مشکل را پیداکرده است.

علی‌رغم کاهش فروش سری جدید لپ تاپ‌های اپل، این کمپانی حاضر نشده بود تا برای رفع باگ ضمیمه مناسب نرم‌افزاری را راهی بازار کند چراکه در حال تلاش برای یافتن دلیل اصلی بود.

حالا کارشناسان اپل پس از هفته‌ها تلاش متوجه شده‌اند که سیستم کَشینگ در سافاری منجر به باتری خوری شده ودلیل اصلی نه سخت‌افزاری بلکه نرم‌افزاری است.

اپل باعرضه جدیدترین نسخه سیستم‌عامل خود روی لپ‌تاپ به نام macOS Sierra beta نسخه 10.12.2 مشکل را به‌طور خودکار حل کرده است و کاربران با آپدیت سیستم‌عامل می‌توانند مشکل باتری خوری را حل‌شده بیابند اما درهرصورت کاربران باید سیستم کَش شدن صفحات و پیج های سافاری را غیرفعال کنند.

دو اشتباه دیگر سرزده از اپل منهای باگ در سافاری همچنان مشکل‌ساز است: یکی عدم افزایش حجم باتری علی‌رغم نصب برنامه‌های پرقدرت‌تر و دیگر نصب و فعال‌سازی تاچ بار است که به‌طور خودکار باتری خوری را انجام می‌دهند و اپل با نصب ویژگی‌های جدید نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به فکر ارتقای باتری نبوده است و این را می‌توان ایراد معماری هنگام ساخت جدیدترین سری لپ‌تاپ اپل نامید که دست‌به‌گریبان کاربران شده و به همین خاطر برای اولین بار Consumer report به این محصول امتیاز نداده است که در فروش آن تأثیر منفی گذاشته است.

200/202

منبع: خبر آنلاین

کد خبر: 722144

وب گردی

وب گردی