دستگاه اندازه گیری شتاب و سرعت ورزشکاران به صورت آنلاین ساخته شد

محققان ایرانی موفق به طراحی و تولید دستگاه اندازه گیری میزان سرعت، شتاب، مسافت و ضربان قلب ورزشکاران به صورت آنلاین شدند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد حیدری مجری طرح «دستگاه اندازه گیری میزان سرعت، شتاب، مسافت و ضربان قلب ورزشکاران» اظهار داشت: این دستگاه می تواند پارامترهای مختلف را با دقت بالا محاسبه کند و در اختیار مربی و ورزشکار قرار دهد.

وی با بیان اینکه همچنین این دستگاه می تواند پارامترهای سرعت، شتاب و مسافت ورزشکار را ذخیره کند، افزود: مربی می تواند به واسطه این پارامترها وضعیت بدنی ورزشکار را همزمان حین ورزش تحلیل کند.

حیدری با بیان اینکه نمونه داخلی این دستگاه هنوز ساخته نشده است، اظهار داشت: در حال حاضر یک نمونه خارجی وجود دارد اما به صورت آنلاین نمی تواند چندین پارامتر را در اختیار مربی قرار دهد؛ همچنین به دلیل اینکه به صورت GPS است در فضاهای سرپوشیده قادر به محاسبه پارمترهای سرعت، شتاب، مسافت و ... نیست.

وی با بیان اینکه این دستگاه برای همه ورزش های به کار می رود، عنوان کرد: البته که می توان قبل از ساخت، بر اساس نیاز مشتری پارامتر هایی را در نظر گرفت یا برخی پارامترهایی را بر مبنای نوع ورزش حذف کرد.

به گفته این محقق، دقت دستگاه اندازه گیری مسافت، شتاب و سرعت ورزشکاران در حدی بالاست که می توان قدم های ناقص را نیز اندازه گیری کند.

وی گفت: این دستگاه همچنین قادر است که میزان کالری سوزانده شده ورزشکار را نیز نشان دهد.

حیدری خاطر نشان کرد: نمونه نهایی این دستگاه با کمک پژوهشگاه علوم ورزشی و تربیت بدنی ساخته شده و در ایده بازار این پژوهشگاه رتبه دوم را کسب کرد.

وی در خصوص قیمت این دستگاه با نمونه خارجی که ویژگی های آن را ندارد گفت: این دستگاه بومی شده قیمتی برابر با یک چهارم نمونه خارجی را دارد.

این محقق با بیان اینکه این دستگاه علاوه بر فضای پوشیده نیز در فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: امیدوار هستیم که تا ۶ ماه دیگر به تولید انبوه برسد.

منبع: مهر

205/200

کد خبر: 722198

وب گردی

وب گردی