داربی صدرنشینان در هفته پانزدهم لیگ برتر بسکتبال

در هفته پانزدهم لیگ برتر بسکتبال داربی خوزستان و تهران برگزار می‌شود.

به‌ گزارش ‌ایسکانیوز : رقابت‌های بسکتبال باشگاه‌های کشور به هفته پانزدهم خود رسیده و در این هفته دو داربی برگزار می‌شود. آبادان میزبان داربی خوزستان است و پایتخت نیز شاهد رقابت دو تیم تهرانی خواهد بود. در کنار این مسابقات شهرهای اراک،‌تبریز و گرگان هم میزبان خواهند بود.

برای اوج حساسیت باید به آبادان برویم؛ جایی که دو تیم جنوبی کشور و البته صدرنشینان لیگ به مصاف هم می‌روند. پتروشیمی صدرنشین مقتدر لیگ در این هفته مهمان آبادانی‌هایی است که سایه به سایه آنها را دنبال می‌کنند. شاگردان مهران شاهین‌طبع در این فصل تنها یک باخت تجربه کرده‌اند و آن هم برابر همین نفت آبادان و در خانه خودشان بوده و حالا در خانه حریف به دنبال جبران شکست هستند تا جایگاهشان در صدر جدول را مستحکم‌تر کنند. در طرف مقابل اما نفتی‌ها نیز به دنبال کم کردن فاصله امتیازی با حریف خود هستند و مطمئنا در این مسابقه خانگی برد می‌خواهند تا روند رو به رشدشان را ادامه دهند. تقابل دو تیم پرطرفدار جنوبی و البته مدعی لیگ از حساس‌ترین مسابقات نیم‌ فصل دوم خواهد بود.

قبل از این که به شهرهای دیگر سفر کنیم به تهران بیاییم جایی که داربی پایتخت بین دو تیم نیروی زمینی و شیمیدر تهران برگزار می‌شود. در یک طرف میدان شاگردان مصطفی هاشمی هستند که با شکست شهرداری اراک روحیه بسیار خوبی کسب کرده‌اند و حالا به دنبال پیروزی برابر نیروی زمینی و بهتر کردن شرایط‌شان در لیگ هستند و در طرف دیگر هم سربازان نیرو که تیمی دست و پا بسته نیستند، مطمئنا می‌خواهند یک شگفتی در نیم‌فصل دوم بسازند.

تقابل شهرداری‌ها در اراک هم می تواند جذاب باشد. اراکی‌ها بعد از باخت خارج از خانه در دیدار قبلی حالا میزبان هستند و باید برابر شهرداری کاشانی به میدان بروند که دوباره به روزهای خوب‌شان برگشته‌اند و با یک برد خارج از خانه می‌توانند در جدول شرایط بهتری داشته باشند.

در دیگر دیدار این هفته شهرداری تبریز میزبان دانشگاه آزاد است. دانشگاهی‌ها با باختی که در دیدار قبلی خود تجربه کرده‌اند با روحیه خوبی از ماهشهر به تبریز نرفته‌اند و باید دید می‌توانند از پس حریف قدرتمند خود بربیایند یا نه.

آخرین قسمت را بگذاریم برای گرگان؛ شهر بسکتبال دوست کشور که روزهای خوبی را پشت سر نمی‌گذارد. شهرداری گرگان که بحران زده‌ است و به هیچ وجه نتوانسته رضایت هوادارانش را جلب کند میزبان لوله آ.اس شیراز است. این فرصتی است برای تیم شهرداری گرگان که بالاخره بتواند در خانه هم طعم پیروزی را بچشد و دوباره دل هوادارانش را شاد کند اما مطمئنا نباید از جنگندگی بازیکنان نماینده شیراز هم غافلگیر شد. شاید شیرازی‌ها بتوانند از بحرانی بودن وضعیت بسکتبال شمال کشور استفاده کنند و نخستین بردشان در این فصل را جشن بگیرند

606

کد خبر: 722239

وب گردی

وب گردی