افزایش ۸۲ درصدی درآمد اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی در سه‌ماهه پایانی ۲۰۱۶

درآمد پلی‌استور گوگل در سه‌ماهه چهارم سال 2016 میلادی، افزایش 82 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه در سال 2015 میلادی تجربه کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، بر اساس گزارش SensorTower، درآمد کلی اپ‌ استور اپل به ۵.۴ میلیارد دلار در سه‌ ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی رسیده که این رقم از افزایش ۶۰ درصدی در مقایسه سال به سال حکایت دارد. این در حالی است که پلی‌ استور گوگل شاهد افزایش بیشتر میزان رشد یعنی ۸۲ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۵ میلادی بود.

با وجود این، درآمد کلی پلی‌ا ستور هنوز کم‌تر از اپ‌ استور اپل است. فروشگاه نرم‌ افزاری آنلاین شرکت گوگل در سه‌ ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی موفق به ثبت درآمد ۳.۳ میلیارد دلار شده است. روی هم رفته، درآمد هر دو فروشگاه نرم‌ افزاری آنلاین به چیزی حدود ۸.۷ میلیارد دلار می‌رسد که افزایش ۶۷ درصدی در مقایسه سال به سال را به همراه داشته است. به‌ طور مجموع، در سه‌ ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ میلادی شاهد ۱۹.۲ میلیارد بار نصب اپلیکیشن‌ های همراه دانلودی از این دو فروشگاه نرم‌ افزاری بودیم که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۵ میلادی از افزایش ۱۷ درصدی حکایت دارد.

با فاکتور گرفتن بازی‌های ویدئویی، رکورد درآمدی در هر دو پلتفرم، مربوط به نرم‌افزار پیام‌ رسان لاین بوده است. پس از این نرم‌ افزار هم نت‌ فلیکس و Tinder در مکان‌های‌ بعدی قرار می‌گیرند. این در حالی است که اگر کل سال ۲۰۱۶ میلادی را درنظر بگیریم، اسپاتیفای در این رقابت از لاین و نت‌فلیکس پیشی می‌گیرد.

منبع: فارنت

205/200

کد خبر: 722252

وب گردی

وب گردی