مرورگر جدید اوپرا به اسم نئون را امتحان کنید

اوپرا اخیرا یک مرورگر جدید عرضه کرده است؛ مرورگری به اسم «نئون» (Neon) که هنوز کامل نشده و قرار است پلتفرمی برای آزمایش و  تست قابلیت‌های جدید باشد.

به گزارش ایسکانیوز، شرکت اوپرا (Opera) را با مرورگر اینترنت‌ اش می‌شناسیم؛ مرورگری که به همراه افزونه‌های بسیاری که دارد، تجربه‌ی کاربری بسیار خوبی را از وبگردی ارایه می‌دهد. اوپرا می‌گوید که نئون قرار نیست فعلا جایگزین مرورگر اصلی شما شود و فعلا یک مرورگر در حد ایده است. با این حال، ایده‌های بسیار خوبی در نئون قرار دارد؛ ایده‌هایی که ممکن است کاری کنند این مرورگر، روزی معروف و بزرگ شود.

صفحه‌ اصلی نئون با هر مرورگر دیگری فرق می‌کند. هنوز هم می‌توانید گزینه‌هایی مثل سایت‌ها یا بوک‌ مارک‌ ها را ببینید؛ اما در قالب مجموعه‌ای از حباب‌ها که شما را یاد رابط کاربری پلی‌ استیشن ویتا می‌اندازند. هیچ نوار آدرسی هم وجود ندارد. این مرورگر تب‌ها را هم با آیکون‌هایی جایگزین کرده است که در سمت راست مرورگر می‌نشینند؛ هر آیکون یک پیچ را نشان می‌دهد. از نظر ظاهری، مرورگر نئون بسیار زیبا است و حتی انیمیشن‌های بسیار جالبی هر حرکت را همراهی می‌کنند.

یکی از قابلیت‌های خوب نئون، پشتیبانی داخلی از امکان نصف کردن صفحه‌ها است. یکی از حباب‌ها را به روی صفحه‌ای باز بکشید تا خود نئون صفحه‌ها را برای‌تان نصف کند.

می‌توانید همین حالا از وب‌ سایت اپرا، مرورگر نئون را برای macOS و ویندوز دانلود کنید؛ البته در نظر داشته باشید که این مرورگر، هنوز کامل نیست و کمی کند است.

منبع: دیجی کالا

205/200

کد خبر: 722269

وب گردی

وب گردی