آیت الله هاشمی رفسنجانی شناسنامه  انقلاب اسلامی بود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یادگار لحظه لحظه مبارزات امام و بازمانده از شکنجه های مرگبار رژیم ستمشاهی و انصافاً امیرکبیر ثانی ایران بود که برای پیروزی انقلاب اسلامی و تعالی نظام، زحمات و مجاهدات زیادی را متحمل شده و بسیار کارآمد عمل کرد.

دکتر حسین باقری در گفتگو خبرنگار ایسکانیوز در پی فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: عروج ناگهانی آیه الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری، ایران و همه جهان اسلام را در شوکی عمیق فرو برد و فضای عمومی کشور را متأثر از این حادثه تألم انگیز کرد.

وی ادامه داد: سنگین‌ترین خبری که بعد از ارتحال حضرت امام (ره) در سطح جامعه منتشر شد، فوت آیت‌الله هاشمی بود و مراسم پرشور تشییع پیکر وی نشان دهنده قدردانی ملت از خدمات آیت الله هاشمی در طول انقلاب اسلامی بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا گفت: فقدان بزرگمرد فقیدی که دوشادوش امام راحل در کنار یاران بزرگی هم چون مقام معظم رهبری، امین امام، ستون انقلاب و رکن رکین نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده بسیار دشوار است،با صراحت می توان ایشان را شناسنامه انقلاب اسلامی لقب داد و نبود ایشان ضایعه ای بزرگ برای ایران اسلامی، جامعه معظم روحانیت، سلسله جلیله مرجعیت و در رأس همه برای خیمه ولایت است.

وی اضافه کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی یادگار لحظه لحظه مبارزات امام و بازمانده از شکنجه های مرگبار رژیم ستمشاهی و انصافاً امیرکبیر ثانی ایران بود که برای پیروزی انقلاب اسلامی و تعالی نظام، زحمات و مجاهدات زیادی را متحمل شده و بسیار کارآمد عمل کرد.استمرار همراهی هاشمی رفسنجانی با آرمان های امام راحل و مقام معظم رهبری و تکرار پیاپی میثاق با رهبری، نشان از دلسوزی ایشان به انقلاب و رهبری بود.

دکتر باقری افزود: کسی تردید ندارد که هاشمی رفسنجانی، آموزگار سیاست و یکی از ملازمان و از عاشقان همیشه شفاف ولایت و بطور مشهود عاشق مقام معظم رهبری بوده و همواره به دوستی پنجاه و نه ساله خود با رهبری معظم افتخار می کرد. آیت الله هاشمی رفسنجانی، نه تنها در زمان حیات خود تاکید بر وحدت جامعه اسلامی داشت، بلکه بعد مرگ نیز تشییع جنازه و مراسم ختم او نیز به نماد وحدت بین اقشار مختلف ومردم و جناح‌های گوناگون شد.

وی ادامه داد: یکی از مشهودترین مواضع ایشان، تأکید بر ولایتمداری و تبعیت محض از ولی امر مسلمین و مشخصاً مقام معظم رهبری بوده و بارها و بارها از تعبیر "عشق به خامنه ای" استفاده کرده و حتی توضیح می داد که در اختلاف نظرها، بر رهبری حجتی نیست که حرف مرا بپذیرند ، اما بر من حجت است که از ایشان تبعیت کنم، چرا که جایگاه ایشان، جایگاه رهبری و جایگاه من، جایگاه رهروی است!

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نکا افزود: موضع دومی که بر آن تأکید می کرد، حفظ نظام جمهوری اسلامی بود و یکی از بزرگترین دغدغه هایش، حرکت در چارچوب نظام بود و اینکه امروز عده ای بخواهند از بیرون نظام و از موضع ضدانقلاب و یا بیگانگان، از هاشمی، اپوزوسیونی علیه نظام بسازند، ظلمی مشهود به ایشان و نظام است!

وی تاکید کرد: بیاد داشته باشیم که آیت الله هاشمی رفسنجانی که از بنیانگذاران انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است، در کنار بزرگانی مانند مقام معظم رهبری، آیت الله شهید مطهری و آیت الله شهید بهشتی و... بیش از آنکه متعلق به خانواده و یا جمع های محفلی باشد، یار دیرین امام و رهبری است و همچنان باید زنده بماند تا زنده بودن نهضت اسلامی امام راحل در ذهن ها تداعی شود.

701/700

کد خبر: 722277

وب گردی

وب گردی