رییس جمهوری: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به حق بازوی توانای رهبری بود

رییس جمهوری فقدان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را مصیبتی بسیار ناگوار و مصداق ثلمه‌ای توصیف کرد که هیچ چیز نمی‌تواند این خلأ را جبران کند.

به گزارش ایسکانیوز حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر یک شنبه در جلسه هیات دولت با بیان اینکه، با این حادثه مقام معظم رهبری، پشتوانه‌ای بزرگ را از دست دادند، گفت: آیت‌الله هاشمی به حق بازوی توانای رهبری بود و نفوذ او در میان مردم و طبقات مختلف از توانمندی‌های مهم ایشان بود.
رییس جمهوری خدمات فوق‌العاده حضرت آیت‌الله هاشمی به کشور، انقلاب و اسلام، خدوم بودن، مظلومیت و حملات ناجوانمردانه به ایشان در طول دوران‌های مختلف انقلاب و غیرمترقبه بودن این رویداد را سه عامل اساسی حضور پررنگ مردم در مراسم تجلیل از ایشان برشمرد.
روحانی افزود: آیت‌الله هاشمی در طول حیات به معنای واقعی کلمه پشتیبان و مبلغ اعتدال در جامعه بود و بزرگداشت ایشان ادامه دادن شیوه و مشی ایشان است.
رییس جمهوری تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی فردی با عاطفه فراوان و در عین حال دارای شجاعتی وافر و خواست وی عظمت ایران ، اسلام و وحدت جامعه بود.
روحانی با دعوت همگان به وحدت خاطرنشان کرد باید وحدتی را که در این رویداد در جامعه ایجاد شد، همواره پاس بداریم
رییس جمهوری اظهار داشت: همچنان که حیات این شخصیت بزرگوار تکیه‌گاه مطمئن نظام بود، ارتحال ایشان نیز زمینه‌ساز وحدت جامعه شد.
روحانی از اعضای دولت و همه علاقه‌مندان به مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خواست که با تلاش بیشتر در خدمت به مردم و حمایت از رهبری از میراث هاشمی حراست کنند.

اختصاص مبلغ 1405 میلیارد ریال اعتبار برای جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه در کشور
با تصویب دولت، مبلغ یکهزار و 405 میلیارد ریال اعتبار برای پیشگیری و جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه در برخی مناطق کشور اختصاص یافت.
هیات وزیران در این جلسه با اختصاص مبلغ 85 میلیارد ریال اعتبار به استان خراسان شمالی به منظور تکمیل طرح‌های جمع‏آوری آب‌های سطحی و کنترل سیلاب و علاج بخشی سد بیدواز شهر اسفراین موافقت کرد.
همچنین مبلغ 580 میلیارد ریال برای ساماندهی زهاب‌های تجمع یافته شرکت کشت و صنعت نیشکر در مرز با عراق در استان خوزستان با اجرای عملیات انتقال بخشی از زهاب شرکت یادشده از طریق سیفون کارون تا خور کویرن (دریا) به طول 24 کیلومتر و ظرفیت انتقال 16 مترمکعب در ثانیه اختصاص یافت.
دولت همچنین برای اجرای پروژه‌های مقابله با خشکسالی و سایر حوادث غیرمترقبه در استان فارس مبلغ 740 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد.

مصوبه پرداخت تسهیلات کمک هزینه خرید مسکن به کارکنان ناجا اصلاح شد
هیات وزیران مصوبه پرداخت تسهیلات کمک هزینه خرید مسکن به کارکنان ناجا را با هدف تأمین یارانه سود مربوط به تسهیلات ساخت و جعاله مسکن از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور، اصلاح کرد.

موافقت دولت با چند لایحه همکاری و معاهده بین‌المللی
هیات وزیران در ادامه جلسه، با لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر موافقت کرد.
دولت همچنین دو لایحه معاهده بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اندونزی را در زمینه‌های استرداد مجرمین و معاضدت حقوقی متقابل در امور کیفری به تصویب رساند.

بررسی مصوبات شورای عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی در جلسه دولت
هیات دولت صورت‌های مالی و عملکرد هیات مدیره سازمان‌های مناطق آزاد اروند، ماکو، انزلی، قشم، کیش، ارس و منطقه ویژه اقتصادی کشتی‌سازی خلیج فارس را تا پایان سال 1394 بررسی و تأیید کرد.

لایحه اصلاح و دائمی کردن قانون مالیات بر ارزش افزوده تصویب شد
اعضای دولت همچنین با تصویب مواد دیگری از لایحه اصلاح و دائمی کردن قانون مالیات بر ارزش افزوده، کار بررسی و تصویب این لایحه را به پایان رساندند.

300/300

کد خبر: 722357

وب گردی

وب گردی