استاد حوزه و دانشگاه:  آیت‌الله هاشمی در بعد سیاست و کیاست نیز زبان زد است

استاد حوزه و دانشگاه در هفتمین روز درگذشت یار دیرین رهبری  گفت: آیت‌الله هاشمی در بعد سیاست و کیاست   زبان زد بود  و هوش او در سیاست و کیاست باعث شد غائله‌های بسیاری را حل کند و از بین ببرد.

به گزارش ایسکانیوز، هفتمین روز درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، یار دیرین امام (ره) به میزبانی ولی‌فقیه و امام‌جمعه همدان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد با حضور مسئولان و مردم در مسجد مهدیه همدان برگزار شد.

استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم بابیان اینکه عنصر ایمان و عمل صالح انسان را موفق می‌کند اظهار کرد: اگر می‌خواهیم زندگی سرشار از صمیمیت شود باید نسبت به این دو موضوع توجه داشته باشیم.

حجت‌الاسلام مسلم اسدی حیات طیبه هر انسانی را درگرو ایمان و عمل صالح دانست و خواستار توجه به این مهم از سوی همگان برای سعادت دنیا و آخرت شد.

وی با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت آیت‌الله هاشمی گفت: مراسم تشییع این مرحوم باشکوه برگزار شد که این مهم نشان از وحدت مردم برای دفاع از انقلاب دارد.

این استاد حوزه و دانشگاه به بعد علمی آیت‌الله هاشمی اشاره کرد و گفت: آقای هاشمی از پنج سالگی وارد مکتبخانه شد، از 14 سالگی وارد حوزه علمیه قم شد و موردتوجه اساتید بزرگ قم قرار گرفت.

وی در ادامه از آینده‌نگری امام (ره) سخن راند و افزود: امام (ره) آن روزها طرف افراد سن بالا نرفت و روی نوابغ کم سن و سال سرمایه‌گذاری کرد.

اسدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ایستادگی هاشمی رفسنجانی در زندان‌های ساواک گفت: نقل‌های بسیاری از مقاومت او در مقابل شکنجه‌های دردناک وجود دارد و شنیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی در بعد سیاست و کیاست نیز زبان زد بود اظهار کرد: هوش او در سیاست و کیاست باعث شد غائله‌های بسیاری را حل کند و از بین ببرد.

این استاد حوزه دانشگاه خاطرنشان کرد: تشییع‌جنازه آیت‌الله هاشمی مایه افتخار جهان اسلام شد اینکه 3 میلیون نفر برای تشییع او می‌آیند عظمت شیعه را نشان می‌دهد همین دیروز شاهد بودیم یکی از شاهزاده‌های عربستان فوت کرد اما با یک تحقیق کوچک می‌بینید 10 نفر هم برای تشییع‌جنازه او نرفتند.

وی در پایان بابیان اینکه باید همیشه ولایتمدار بود، گفت: رهبری حضرت آقا دنیا را متحیر کرده که این امر نشان از درایت و هوشمندی ایشان دارد.

200

کد خبر: 722371

وب گردی

وب گردی