انتقام از جدّ خانواده به دلیل ازدواج مجدد در سال‌های پیری

پسری جوان بعد از اینکه جدش ازدواج مجدد کرد، با انگیزه انتقام‌جویی از او به خانه‌اش دستبرد زد. 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شرق سرقت از خانه‌ای در منطقه خلیج‌فارس ساعت ١٤:٣٠ روز هفتم آذر به پلیس اعلام و با حضور مأموران در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد سرقت از یک منزل ویلایی قدیمی متعلق به پیرمرد ٨٠ساله انجام شده و سارقان پس از سرقت طلاجات متعلق به همسر مال‌باخته، دست راست این پیرزن ٨٠ساله را شکستند و پس از آن متواری شدند. رسیدگی به این پرونده به دستور قاضی رضوانفر، بازپرس شعبه سوم دادسرای ناحیه ١٨ تهران، به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ سپرده شد و کارآگاهان با حضور در محل سرقت، به تحقیق از مال‌باخته پرداختند.

پیرمرد درخصوص نحوه ورود سارقان به منزلش گفت: «به‌همراه همسرم داخل خانه نشسته بودیم که زنگ خانه به صدا درآمد؛ به در منزل مراجعه کردم و به محض بازکردن در ورودی، ناگهان دو نفر با صورت‌های پوشیده وارد خانه شدند و من‌را درحالی‌که دهانم را گرفته بودند، کشان‌کشان به داخل ساختمان بردند».

مال‌باخته درباره نحوه ارتکاب سرقت به وسیله سارقان نقاب‌پوش نیز به کارآگاهان عنوان کرد: «آنها پس از بستن دست‌وپای من، به سراغ همسرم رفتند و دست و پای او را نیز بستند و روی زمین دراز کردند. این دو نفر، بی‌آنکه حتی کلمه‌ای درباره محل نگهداری وجوه نقد داخل خانه از من یا همسرم سؤال کنند، طلا و جواهرات همراه همسرم را بریدند. درحالی‌که همسرم هیچ‌گونه مقاومتی در برابر آنها انجام نداده بود، بی‌هیچ دلیلی یکی از سارقان اقدام به شکستن دست راست همسرم کرد و سپس به‌سرعت از خانه خارج شدند. کارآگاهان با توجه به شیوه و شگرد سارقان در ارتکاب سرقت، اطمینان پیدا کردند دزدی به وسیله افراد مرتبط با مال‌باخته انجام شده است؛ به همین دلیل تحقیقات از بستگان و اطرافیان مال‌باخته در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت. کارآگاهان در تحقیقات تکمیلی اطلاع پیدا کردند مال‌باخته حدودا دو سال پیش و پس از فوت همسر اولش، ازدواج مجدد کرده است.

تحقیقات برای شناسایی سارقان نقاب‌پوش همچنان در دستور کار قرار داشت تا اینکه مأموران با انجام اقدامات پلیسی، موفق به شناسایی یکی از بستگان مال‌باخته به‌نام «سعید. ع» (٢٢ساله) به عنوان یکی از سارقان نقاب‌دار شدند. محل سکونت سعید در شهرستان کرج شناسایی و او دو روز پیش دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.

«سعید» در ابتدا منکر هرگونه اطلاع از سرقت یا مشارکت در آن شد اما در ادامه تحقیقات لب به بیان واقعیت گشود و اعتراف کرد سرقت را به‌همراه یکی از بستگان نزدیک شاکی به‌نام «ناصر. ن» (٢٢ساله) انجام داده است. بلافاصله هویت ناصر از سوی شاکی شناسایی شد و او گفت ناصر فرزند نوه‌اش است. با شناسایی محل سکونت «ناصر» در منطقه تهرانسر، او نیز دستگیر و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

ناصر پس از مواجهه حضوری با همدستش، درخصوص انگیزه سرقت و شکستن دست همسر شاکی پرونده به کارآگاهان گفت:‌ «پس از فوت مادربزرگ، پدربزرگ با زن دیگری ازدواج کرد و به نوعی زن دیگری را جایگزین مادربزرگ کرد و همین موضوع باعث کینه به دل گرفتن من از این خانم شد. در واقع انگیزه سرقت و شکستن دست این زن صرفا برای انتقام‌گیری از این زن انجام شد».

سرهنگ کارآگاه احمد نجفی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با تکمیل تحقیقات درخصوص پرونده، قرار قانونی از سوی بازپرس صادر شد و هر دو متهم در اختیار دستگاه قضائی قرار گرفتند».

700700

کد خبر: 722395

وب گردی

وب گردی