دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای ارزشمند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است

فرماندار اردبیل گفت: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای ارزشمند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، جواد زنجانی در مراسم گرامیداشت هفتمین روز ارتحال آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاوردهای ارزشمند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است، گفت: با تاسیس این دانشگاه، بسیاری از جوانان برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در آن مشغول به تحصیل شدند.

وی با بیان اینکه عده‌ای در تخریب و تکذیب دانشگاه آزاد اسلامی برآمدند، افزود: با تاسیس این دانشگاه، از بسیاری از مشکلات و فجایع جلوگیری شده است.

زنجانی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دستاورد بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: تخریب کنندگان این دانشگاه به یاد نداشتند که مقام معظم رهبری خود جزو موسسین این دانشگاه هستند.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از رهبران مذهبی بود، ادامه داد: متاسفانه عده‌ای با نام مذهب و از تریبون‌های مذهبی پروژه تخریب هاشمی را اجرا می‌کردند.

وی با بیان اینکه بنده هاشمی را عاقل‌ترین یار و فرزند امام خمینی(ره) می‌دانم، افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مستحق این همه تخریب و کوبیدن نبود.

زنجانی با تاکید بر اینکه تخریب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سازمان‌دهی شده، در جلسات رسمی و با استفاده از امکانات و تریبون‌های بیت‌المال انجام می‌شد، خاطرنشان کرد: باید توجه داشته باشیم که دوران مبارزات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به زمان ملی شدن صنعت نفت باز می‌گردد و ایشان در ادامه گام به گام با امام خمینی(ره) حرکت کرده و پای جای پای ایشان گذاشتند.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عاشق امام خمینی(ره) بود، افزود: ایشان همچنین در آخرین مصاحبه‌های خود اعلام کردند که مقام معظم رهبری را بیشتر از همه دوست دارند و مقام معظم رهبری نیز فرمودند هیچکس برای من هاشمی رفسنجانی نمی‌شود.

زنجانی با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای از افراد جلوتر از رهبری حرکت می‌کنند، تصریح کرد: اگر ایشان اینقدر اشتباه و خطا داشتند، رهبر معظم انقلاب مسئولیت مجمع تشخیص مصلحت نظام را به ایشان نمی‌سپردند و چندین دهه مسئولیت ایشان را تمدید نمی‌کردند.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: با بررسی آثار و خاطرات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌بینیم که ایشان بسیاری از بحران‌ها را راساً مدیریت کردند.

وی با بیان اینکه حرکت‌های تخریب‌آمیز برای آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در شان نظام و کشور نبود، گرچه برخی از این تخریب‌ها هدفمند بودند، افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سپر انقلاب و مقام معظم رهبری بود و عده‌ای با تخریب ایشان سعی در تخریب رهبری بودند.

زنجانی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در هشت سال دوران سازندگی همه اعتبار و آبروی خود را برای ساخت ویرانی‌های جنگ گذاشت، خاطرنشان کرد: در مورد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همه دنیا سر تعظیم فرود آوردند، ولی متاسفانه عده‌ای در داخل تخریبش کردند.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه مردم پذیرفتند که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای انقلاب، نظام، رهبری و وحدت وفادار بود، گفت: ایشان هر جایی که احساس کرد انحرافی در انقلاب رخ می‌دهد از آبروی خود هزینه کرد و مطالبی که بیان کرد، برای بقای انقلاب لازم و ضروری بود.

وی با بیان اینکه استان شدن اردبیل را مدیون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هستیم، افزود: ایشان مرد خردگرا و عملگرای جمهوری اسلامی ایران بودند و بدون مشورت کاری انجام نمی‌داد.

زنجانی استقلال، وحدت، تبعیت از رهبری و اعتماد به رای و اندیشه‌های مردم را شعار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عنوان و اظهارامیدواری کرد: خاطره تلخ تخریب آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تجربه‌ای باشد تا مردان بزرگ کشور را تخریب نکنیم.

200

کد خبر: 722422

وب گردی

وب گردی