هماهنگی تمام دستگاه های عضو ستاد خدمات سفر استان اردبیل 

در نخستین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز 96 بر هماهنگی تمام اعضای ستاد خدمات سفر با هدف ارائه خدمات مطلوب به گردشگران و مسافران نوروزی تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، نخستین جلسه ستاد خدمات سفر با حضور کنعان پور مدیرکل دفتر فنی استانداری به عنوان نماینده رئیس ستاد اجرای خدمات سفر استان، کریم حاجی زاده مدیرکل میراث فرهنگی استان به عنوان دبیر ستاد و دستگاه های عضو ستاد در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل صبح امروز 25 دی ماه سال جاری برگزار شد.
معاون گردشگری استان در این جلسه از ابلاغ دستورالعمل ساماندهی و ارتقاء خدمات سفر ویژه نوروز 96 به اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر استان و فرمانداران شهرستان ها به عنوان رؤسای ستادهای اجرایی خدمات سفر خبر داد و گفت: 22 دستگاه عضو ستاد و 10 کمیته زیر مجموعه ستاد اجرایی خدمات سفر برحسب این دستورالعمل موظف به برگزاری جلسات کمیته های تخصصی ستاد اجرایی خدمات سفر و ارسال صورت جلسات به دبیرخانه هستند.
قادر تقی زاده کمیته های تخصصی ستادهای اجرایی را شامل 10 کمیته خدمات حمل و نقل و ترافیک، خدمات امداد و نجات، خدمات انتظامی و امنیتی و ترافیکی شهری، هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری ها، برنامه ریزی و آمار، خدمات اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست و کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات و امور فرهنگی برشمرد و افزود: شرح وظایف این کمیته ها در دستورالعمل قید و به رؤسای کمیته ها ابلاغ شده است.
وی با بیان اینکه 21 نقشه تهیه شده در استان شامل یک نقشه استانی، 10 نقشه شهرستان و 10 نقشه مراکز شهرستان های استان در اختیار تمامی دستگاه های مربوطه از جمله فرودگاه ، اداره کل حمل و نقل و پایانه ها و شهرداری قرار خواهد گرفت تا به صورت تابلوهایی در معرض دید گردشگران و مسافران قرار گیرند، یادآور شد: در این نقشه ها برای نخستین بار مختصات جغرافیایی و تمامی جاذبه های گردشگری و خدماتی چون جایگاه سوخت، مراکز تجاری، رستوران ها و مراکز اقامتی و حتی سرویس های بهداشتی ... گنجانده شده است.
این مقام مسئول از پخش فیلم جاذبه های گردشگری به سه زبان انگلیسی، ترکی آذربایجان و فارسی در فرودگاه، پایانه مرزی بیله سوار، ترمینال ها و اتوبوس های مسافربری خبر داد و اظهار داشت: برگزاری دوره های آموزشی رایگان توانمندسازی نیروهای انسانی بخش گردشگری برای نیروهای انتظامی، رانندگان بین شهری و برون شهری و مدیران مدارس ستاد اسکان فرهنگیان پیش بینی شده است.
وی با اشاره به برگزاری مانور آغاز ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه نوروز 96 از 20 تا 27 اسفند ماه سال جاری و دایر بودن ستاد خدمات سفر در نگارخانه خطایی مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی در طول تعطیلات سفرهای نوروزی، از تمامی نمایندگان دستگاه های عضو ستاد خواستار استقرار و حضور دائمی شان در محل ستاد شد.
تقی زاده با اشاره به انتخاب شش شهر برتر گردشگری در رابطه با ارائه خدمات مطلوب به مسافران نوروزی در پایان تعطیلات نوروزی بر اساس استانداردهای کمی و کیفی و شاخص های تعریف شده، از تمامی دستگاه های عضو ستاد خواست تا در این راستا تمامی اقدامات خود را از هم اکنون مستندسازی و آماده کنند.
وی شعار نوروز 96 را " نوروزی متفاوت " عنوان کرد و گفت: در این راستا اگر تمام دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر هرگونه برنامه ای برای نوروز متفاوت دارند به دبیرخانه ستاد ارائه کنند.
مدیرکل دفتر فنی استاندار نیز به عنوان نماینده رئیس ستاد اجرای خدمات سفر استان ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته در سال های گذشته و ایام پیک سفر، رضایت گردشگران در نوروز گذشته را حاکی از انجام شایسته وظایف هریک از دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر دانست و گفت: لازم است تا تمامی دستگاه های عضو ستاد در راستای ارائه خدمات مطلوب به گردشگران هماهنگ عمل کنند.
کنعان پور با تأکید بر تقویت اطلاع رسانی، تأمین پارکینگ و سرویس های بهداشتی، رسیدگی به مبلمان شهری، ترمیم آسفالت و لکه گیری معابر در نوروز 96، افزود: بسیاری از مشکلات با همکاری و هماهنگی اعضای ستاد در سنوات گذشته به لحاظ امنیتی، ترافیک، تبلیغات، اورژانس، هلال احمر و نظارت دستگاه های اجرایی و تعزیرات حکومتی، تزریق پول در عابر بانک ها، مدیریت نان و غیره پیش بینی و حل شد و این روند تداوم خواهد داشت.
در پایان هریک از اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر در مورد اقدامات پیش بینی شده برای نوروز 96 و رفع کم و کاستی های ستاد خدمات سفر نوروز گذشته صحبت کردند.

کد خبر: 722429

وب گردی

وب گردی