مراسم گرامیداشت غلامحسین صدری افشار برگزار می شود

ششمین برنامه عصر کتاب به مناسبت گرامی‌داشت غلامحسین صدری افشار، فرهنگ نویس و مترجم با حضور تعدادی از فرهیختگان و اهل قلم چهارشنبه ( 29 دی ماه) در سرای کتاب موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، گرامیداشت استاد غلامحسین صدری افشار از سلسله نشست‌های عصر کتاب است که به همراه رونمایی از کتاب «زندگینامه علمی دانشمندان اسلامی» در سرای کتاب برگزار می‌شود.

غلامحسین صدری افشار، فرهنگ نویس و مترجم سال ۱۳۱۳در ارومیه متولد شد. وی بعد از طی تحصیلات ابتدایی و متوسطه به سمت مشاغل گوناگونی رفت و در نهایت به حوزه فرهنگ کشیده شد.

صدری افشار انتشار آثارش را از سال 1327 در تبریز آغاز کرد. کار فرهنگ‏نویسى را از سال 1345 در بنیاد فرهنگ ایران با فیش‏نویسى مخزن‏الادویه آغاز کرد و تا به امروز ادامه داده، ویراستارى، ترجمه، تألیف و نشر کتاب‏هاى متعددى را به وسیله‏ى افراد دیگر موجب شده‌است.

کتاب های «فرهنگ مترجم»، «فرهنگ زبانزدها»، «واژه‌نامه فنی»، «فرهنگ معاصر فارسی»، «فرهنگ فارسی اعلام»، «فرهنگ معاصر کوچک فارسی»، «فرهنگ فارسی دوجلدی»، «فرهنگ‌نامه فارسی سه‌جلدی» از جمله آثار منتشر شده از غلامحسین صدری افشار است.

علاقمندان برای حضور در این مراسم می توانند ساعت 15 به نشانی خیابان انقلاب، بین فلسطین و برادران مظفر جنوبی، پلاک 1080، طبقه منهای یک، سالن سرای کتاب مراجعه کنند.

502

کد خبر: 722504

وب گردی

وب گردی