گردهمایی مدیران کرسی های زبان و ادبیات فارسی و ایرانشناسی دانشگاه ها‌ی جهان

گردهمایی مدیران آموزش زبان و ادبیات فارسی ۴۰ دانشگاه ها و مراکز علمی خارج از کشور ۲۸ و ۲۹ دی ماه جاری در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست دو روزه از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار می‌گردد، بررسی وضعیت آموزش زبان فارسی در کشورهای مختلف و هم اندیشی برای تبادل تجربیات و دیدگاه های مدیران کرسی های آموزشی، استادان و ایران شناسان به منظور بررسی نقاط ضعف و قوت از اهداف این گردهمایی است.

ارائه گزارش ملی از وضعیت زبان فارسی و ایرانشناسی در دانشگاه ها و مراکز علمی کشورهای مختلف، هم اندیشی در زمینه سرفصل های درسی کرسی های زبان فارسی و ایرانشناسی در دانشگاه ها و مراکز علمی خارج از کشور و هم اندیشی در زمینه منابع درسی و آموزشی در کرسی های زبان فارسی دانشگاه ها و مراکز علمی خارج از کشور از محورها و دستورکار این نشست است.

مراسم افتتاحیه این گردهمایی با حضور و سخنرانی مقامات و مسئولان عالی رتبه علمی و فرهنگی کشور از جمله وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رئیس دانشگاه علامه طباطبائی خواهد بود.

لازم به ذکر است مراسم افتتاحیه این گردهمایی از ساعت ۹ الی ۱۱ در محل سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی واقع در پردیس دهکده المپیک برگزار خواهد شد.

201

کد خبر: 722521

وب گردی

وب گردی