رشد شرکت‌های فناور نیازمند ایجاد زمینه‌های سرمایه‌گذاری است

مدیر یک شرکت فناور گفت: شرکت‌های فناور داخلی برای رشد فعالیت‌های داخلی نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستند و این موضوع با ایجاد زمینه‌های لازم از سوی حامیان و متولیان این شرکت‌های ممکن می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز؛ میرعمادالدین آقایی مدیرعامل شرکت حایرپلاست با اشاره به ضرورت حمایت‌های سرمایه‌گذاری از شرکت‌های فناور گفت: شرکت‌های فناور داخلی برای رشد فعالیت‌های داخلی نیازمند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستند و این موضوع با ایجاد زمینه‌های لازم از سوی حامیان و متولیان این شرکت‌های ممکن می‌شود.

وی با اشاره به نقش سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه افزود: در بازار رقابتی امروز شرکت‌های مبتنی بر دانش و نوآوری، تحقیق وتوسعه برای تولید محصولات رقابت‌پذیر و متناسب با نیاز روزبازار نقش قابل توجهی ایفا می‌کند و بر همین اساس، تامین سرمایه مناسب می‌تواند رشد تولید محصولات فناور را تسهیل کند.

آقایی، حمایت‌های زمینه‌ساز شکل‌گیری و رشد شرکت‌های فناور را حائز اهمیت دانست و افزود: در این راستا تمامی دستگاه‌ها می‌بایست زمینه‌ و بسترهای لازم رشد شرکت‌های دانش‌بنیان را ایجاد کنند که حمایت‌های معاونت علمی و فناوری نیز در این راستا اثرگذار بوده است.

این فعال فناور، با اشاره به تامین کننده قطعات و ورقهای پلاستیکی محصولات لوازم خانگی گروه‌های صنعتی تولیدکننده لوازم خانگی کشور گفت: بخش قابل توجه و چشمگیری از تولیدات صنعتی کشور نیازمند مواد پلیمری است به‌طوری‌که 200 تن مواد پلیمری در روز مورد استفاده قرار می‌گیرد و این شرکت نیز با تولیدات خود مواد پلیمری تعدادی از برندهای مطرح تولیدکننده لوازم خانگی را تامین می‌کند.

مدیرعامل این شرکت فناور با اشاره به ایجاد ظرفیت اشتغال تخصصی برای متخصصان کشور با راه‌اندازی این شرکت فناور افزود: در حال حاضر ۴۰۰نفر دراین شرکت بصورت شبانه روزی مشغول بکارند و بخش قابل توجهی از این افراد دارای مدارک دانشگاهی کارشناس و بالاتر هستند.

وی افزود: بهره‌گیری ماشین آلات و تجهیزات مدرن و نیروی انسانی متخصص، زمینه‌هایی هستند که در کنار یک بستر سرمایه‌گذاری مناسب می‌توانند موفقیت صنایع فناور و دانش‌بنیان را رقم بزنند که بر همین اساس تولید محصولات با استفاده از آخرین تجهیزات روز و نیروی انسانی متخصص در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

این فعال فناور، بهره‌گیری از دانش روز و تجهیزات کارآمد را راه‌کار موفقیت تولیدات در عرصه رقابت دانست و افزود: در بازار رقابتی تولیدی امروز برای سهم بردن از بازار مصرف باید با رویکرد افزایش بهره وری با هدف رقابت پذیری تولیدات در عرصه رقابت با محصولات خارجی از ارکان توسعه اقتصاد کشور هستند.

402

کد خبر: 722534

وب گردی

وب گردی