درخواست بازداشت نایب رئیس سامسونگ به اتهام فساد سیاسی و مالی صادر شد

ماجراهای پیرامون «یانگ جوا لی» نایب رئیس و فرزند مدیرعامل کمپانی کره ای سامسونگ جدی شده  و در دردسر بزرگی افتاده است.

به گزارش ایسکانیوز، اواخر هفته گذشته خبر دادیم که عده ای از قضات و بازرسان ویژه جرائم سیاسی کشور کره جنوبی مدعی هستند یانگ در پرونده فساد مالی رئیس جمهور عزل شده این ملت دست داشته و او را به رشوه خواری و سیاه نمایی متهم کرده اند.

به همین سبب یانگ به دفعات در دادگاه های رسمی حضور یافت، اما برگزاری جلسه نهایی و دریافت توضیحات لازم در مورد همکاری با رئیس جمهور عزل شده، به روز دوشنبه (یعنی امروز) موکول شد.

حالا که زمان موعود فرا رسیده است، به نظر می رسد نایب رئیس کمپانی سامسونگ توانایی دفاع کافی را نداشته و یکی از بازرسان ویژه قوه قضائیه کره جنوبی، با ذکر اتهام تزریق ده ها میلیون دلار پول به شرکت های وابسته به رئیس جمهور، در قبال حمایت دولتی از منافع پیش روی سامسونگ، خواستار بازداشت یانگ شده است.

گفتنی است «کان هی لی» رئیس هیئت مدیره سامسونگ الکترونیکس از چند سال قبل از تبعات حمله قلبی رنج می برد و در نتیجه پسرش یانگ لی مسئولیت های وی را بر عهده گرفته است.

بنابراین می توان نایب رئیس فعلی را رهبر حال حاضر سامسونگ دانست، اما مشکلات پدید آمده و اتهامات تقریباً اثبات شده ای که به او وارد شده است، بدون شک صدمات جبران ناپذیری به سامسونگ و اعتبار این برند وارد خواهد کرد.

تا اینجای کار هنوز اطلاعیه رسمی از سوی هیچ کدام از طرفین صادر نشده، اما بازرس مدعی درخواست بازداشت یانگ را به ثبت رسانده است؛ در نتیجه باید دید که قوه قضائیه سئول این دادخواست را تائید می کند یا خیر.

منبع: دیجیاتو

205/200

کد خبر: 722582

وب گردی

وب گردی