ارتقای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه علمی ESI به رتبه 158 / 130 میلیارد تومان اعتبار برای استان سیستان و بلوچستان

سیزدهمین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان به ریاست دکتر میرزاده و با حضور آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، دکتر شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضا، در سازمان مرکزی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در ابتدای این جلسه رحلت آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی(ره) رئیس هیأت مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی را تسلیت گفت و افزود: اثر انگشت مدیریت سلیمانی آیت الله‌هاشمی رفسنجانی در توسعه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ایران در همه جای کشور مشهود است.

میرزاده با تاکید بر اینکه راه بنیانگذار دانشگاه آزاد اسلامی در این دانشگاه ادامه خواهد یافت، گفت: برای بنده که بیش از 37 سال به عنوان شاگرد، آیت الله‌ هاشمی رفسنجانی را همراهی می‌کردم، فقدان ایشان بسیار سخت است. امیدوارم خداوند توفیق دهد تا بتوانیم اهداف بلند ایشان را در دانشگاه آزاد اسلامی محقق کنیم و راه ایشان را ادامه دهیم.

وی افزود: در جلسات مشترکی که با رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شد، آیت الله ‌هاشمی رفسنجانی یک دنیا انرژی داشتند و آن را به ما نیز منتقل می‌کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به گزارش آماری دبیر هیات امنای استان سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: همین که می‌بینیم در استان کم برخورداری مثل سیستان و بلوچستان، تعداد زیادی تحصیلکرده و فارغ‌التحصیل وجود دارد، از برکات تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی است که با پول و سرمایه مردم بنا شده است.

وی درخصوص فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هر ساله دو نمایشگاه از محصولات پژوهشی و تجاری سازی شده واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، در اردیبهشت ماه و همزمان با سالگرد تاسیس دانشگاه و در بهمن ماه همزمان با برگزاری اجلاس شورای مرکزی دانشگاه، برگزار می‌شود.

دکتر میرزاده با دعوت از اعضای هیات امنای استان سیستان و بلوچستان برای بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه دانشگاه آزاد اسلامی در بهمن ماه سال جاری، تصریح کرد: خوشبختانه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به اهمیت اقتصاد دانش بنیان و فعالیت‌های پژوهشی و فناورانه پی بردند و اثربخشی بیشتر خود را در فعالیت اقتصادی دانش بنیان یافتند. امروز شاهد پیشرفت تولیدات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم که جای خرسندی دارد.

صعود 3 پله‌ای جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه علمی ESI

دکتر میرزاده با بیان اینکه رتبه تولید علم دانشگاه آزاد اسلامی در میان کشورهای دنیا باز هم صعود کرد، گفت: براساس آخرین به روز رسانی پایگاه علمیESI که معتبرترین سایت نمایه تولید علمی دانشگاه‌های دنیاست، جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی به رتبه 1588 صعود کرد. این در حالی است که رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه تامسون رویترز، در مهر 92 بالاتر از 750 و تا 2 ماه پیش 161 بوده است.

وی افزود: رتبه اول تولید علمی ایران سه سال پیاپی از آنِ دانشگاه آزاد اسلامی است که شجره طیبه آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی است که امیدواریم ثواب دستاوردهای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی آن به روح بلند ایشان برسد.

میرزاده به ویژگی بارز شخصیتی آیت الله‌ هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: در طول سالهای طولانی همکاری با ایشان، هرگز حرکتی ریاکارانه مشاهده نکردم. دلیل ماندگاری نام ایشان و علاقه مردم، همین بوده که آیت الله‌ هاشمی بااخلاص و خالی از ریا بود. هرکس می خواهد ماندنی شود، باید فقط برای خدا کار کند و بااخلاص و بی ریا باشد.

گفتنی است بودجه سال 96 استان سیستان و بلوچستان، از حیث درآمد و هزینه 103 میلیارد تومان و از حیث منابع و مصارف 130 میلیارد تومان به تصویب اعضای جلسه هیات امنای استان رسید.

201

کد خبر: 722628

وب گردی

وب گردی