محققین  واحد تربت حیدریه موفق به تولید پماد از گلبرگ زعفران شدند 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه گفت: با همکاری دانشگاه و شرکت دانشگاهی پارت و فیدار سبزتولید پماد از گلبرگ زعفران توسط فرشید مومنی صورت گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز، محمد علی علیزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای تربت حیدریه و شهر های همجوار با توجه به تولید بالای گلبرگ زعفران به عنوان پسماند زعفران محققین به فکر استفاده هرچه بیشتر از این محصول ارزشمند نموده اند.

رییس دانشگاه آزاد تربت حیدریه گفت: در تحقیقات اولیه و آزمایشات فراوان مشخص شد در گلبرگ زعفران مواد ارزشمندی وجود دارد که می تواند به عنوان پایه پماد ارزشمند جهت مصارف پوستی و پزشکی از آن استفاده کرد و نمونه های اولیه محصول نیز تولید شده با حضور استاندار محترم استان خراسان رضوی، رشیدیان در دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه رونمایی شد.

علیزاده افزود : این طرح در ماه های آتی در دانشگاه آزاد تربت حیدریه به تولید انبوه خواهد رسید و در کنار سایر محصولات دانش بنیان این دانشگاه به فروش می رسد . هم اکنون مقدمات ساخت اتاق های تمیز و خرید تجهیزات در این دانشگاه آغاز شده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه افزود: پس از انجام تحقیقات و ساخت محصول اولیه مصارف صنعتی دیگری نیز از گلبرگ زعفران بدست آمده است که اقدامات لازم برای ثبت این موارد در اداره ثبت اختراعات و مالکیت های فکری ایران و همچنین به صورت یک سند دانش فنی با عنوان ( کاربرد های جدید از گلبرگ زعفران ) با سه موضوع استخراج مواد ارزشمند از گل زعفران ، تولید کرم و پماد و نیزکاربرد دیگر که به زودی از آن رو نمایی خواهد شد. در مراحل ثبت جهانی قرار دارد و تمامی حقوق مالکیت معنوی آن به آقای مهندس فرشید مومنی مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارت وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه تعلق دارد.

علیزاده گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تربت حیدریه طرح های بیشتری در دست اجرا دارد و به زودی شاهد خبر های خوبی در زمینه کارآفرینی و ایجاد شهرک های علم و فناوری و تحقیق و توسعه در شهرستان و استان با همکاری این دانشگاه خواهیم بود.

205/200

کد خبر: 722678

وب گردی

وب گردی