کروم قابلیت پخش فایل‌های FLAC را دریافت می‌کند

در بروزرسانی‌های آینده مرورگر کروم، قابلیت پخش یکی از بهترین فرمت‌های موسیقی یعنی FLAC گنجانده خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، علاقه‌مندان به موسیقی به‌زودی خواهند توانست یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین فرمت‌های موسیقی یعنی FLAC را در مرورگر کروم پخش کنند. طبق خبرهای منتشرشده، این قابلیت به‌زودی به صورت گسترده عرضه خواهد شد.

پشتیبانی از FLAC در حال حاضر در نسخه‌های بتای این مرورگر وجود دارد. در صورتی که کاربر فایلی با فرمت FLAC در هارد دیسک شخصی خود داشته باشد یا یک فایل با این فرمت را در وب‌سایتی مشاهده کند، می‌تواند آن را در مرورگر خود در یک صفحه کامل باز کند.

اگرچه نسخه عرضه‌شده ظاهر جذابی ندارد، اما کاربردی است. قابلیت عرضه‌شده می‌تواند برای کاربران مک کاربرد زیادی داشته باشد. هیچ یک از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض macOS نمی‌تواند فرمت FLAC را پخش کند و این قابلیت جدید کروم می‌تواند مشکل این کاربران را حل کند.

اما این گزینه‌ها و قابلیت‌ها نمی‌توانند بر محبوبیت فرمت FLAC اضافه کنند یا آن را به فرمتی جامع تبدیل کنند. فرمت FLAC فایل‌هایی با حجم‌های زیاد دارد. به‌عنوان مثال یک فایل موسیقی ۶ دقیقه‌ای در این فرمت، حدود ۴۰ مگابایت فضا اشغال می‌کند. از سوی دیگر، تشخیص کیفیت بسیار بالای این فایل‌ها تنها توسط افراد حرفه‌ای عرصه موسیقی و با استفاده از تجهیزات حرفه‌ای قابل انجام است. به بیان دیگر، اگرچه قابلیت پخش فرمت FLAC در مرورگر کروم مفید است، اما اکثر کاربران با کیفیت یک فایل 320kbps راضی هستند.

200/202

منبع: زومیت

کد خبر: 722682

وب گردی

وب گردی