بزرگترین حمله سایبری به سیستم اطلاعات ۵ بیمارستان در لندن

مدیریت 5 بیمارستان در لندن از حمله سایبری به سیستم دیتای خود خبر داده و از کارمندان و پرستاران خواستند هیچ ایمیل مشکوکی را باز نکنند.

به گزارش ایسکانیوز، با حمله سایبری به 5 بیمارستان تحت مدیریت Barts Health NHS برخی سیستم‌ها عمدا خاموش شده‌ تا جلوی سرقت دیتای احتمالی گرفته شود.

رویال لندن، سن بارتولومه، ویسپ کراس، مایل‌اند و نیوهام بیمارستان‌هایی هستند که موردحمله سایبری قرارگرفته‌اند و سخنگوی Barts اعلام کرد در حال تحقیق و بررسی هستند تا متوجه شوند که آیا اطلاعات پزشکی به سرقت رفته است یا نه؟

به گفته این مقام، کشف بدافزار روی سرورهای اصلی روز جمعه باعث شد تا برخی سیستم‌هایی که فایل‌ها را بین بیمارستان جابجا می‌کنند، موقتاً خاموش شده تا عملیات پاکسازی سیستم‌ها بلافاصله انجام شود.

این بزرگترین حمله سایبری به سیستم پزشکی NHS در انگلستان است که در سالهای اخیر رخ داده و مقامات در حال بررسی و کشف عاملان این حمله هستند.

در اکتبر گذشته نیز به Northern Lincolnshire و بنیاد موسوم به Goole حمله سایبری شد و حمله‌کنندگان از طریق باج افزار فایل‌های سرور را قفل کرده وتقاضای پول برای رفع حصر دیتا را مطرح کردند اما مقامات از دادن باج خودداری کرده و به جای آن تمام ملاقات‌های پزشکی با مریض‌ها را کنسل کرده و از ابتدا آن را تعریف کردند.

200/202

منبع: خبرآنلاین

کد خبر: 722708

وب گردی

وب گردی