برترین  داستان های جایزه بهرام صادقی مشخص شدند

داوری سومین دوره جایزه ادبی بهرام صادقی با معرفی ۲۰ داستان وارد مرحله نهایی خود شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی این جایزه، سومین دوره جایزه ادبی بهرام صادقی با معرفی ۲۰ اثر از میان ۱۰۰۶ اثر داستانی بررسی شده وارد مرحله نهایی داوری خود شد.

در این جایزه که داوری آن در دوره جاری برعهده فرشته احمدی و حسین پاینده، علی خدایی، حسین سناپور و محمدحسن شهسواری است، داستان‌های آمیخته به بوی ادویه‌ها، انباری آبی، پرتقال‌های خونی، تاسیان، حدس بزنید کی، خاطرات عینک دودی، خشکشویی سپید، داربست، دبّه‌ها و جُبّه‌ها، زمستان شغال، سفیدِ سفید مثل برف، عروس، غوطه‌ور در فُرمالین، قبل از خواب چراغ‌ها را خاموش می‌کنم، کارِ گِل، مونس، میخ، نگاه بی‌قرار و چشمان سرگردان، هوشِ سبز و یک تکه کاج به مرحله نهایی داوری راه پیدا کردند.

رضا شکراللهی، دبیر جایزه‌ ادبی بهرام صادقی، اعلام کرد که هم‌اکنون داوران مرحله‌ نهایی مشغول بررسی آثار برگزیده هستند و در اسفندماه، سه اثر برتر این جایزه معرفی خواهند شد.

او افزود: متن کامل این ۲۰ اثر برگزیده هم‌اکنون در سایت خوابگرد منتشر شده تا همه امکان مطالعه‌ی آن‌ها را داشته باشند. هم‌زمان، این آثار در کتابخوان طاقچه نیز منتشر شده‌ تا در بخش جنبی جایزه، خوانندگان و علاقه‌مندان نیز بتوانند از طریق نرم‌افزار الکترونیکی طاقچه به آثار دلخواه خود امتیاز بدهند. در پایان مسابقه، سه اثر محبوب خوانندگان معرفی خواهد شد و نویسندگان سه اثر برتر به انتخاب هیئت داوران جوایز خود را از شرکت ارتباط فردا دریافت خواهند کرد. همچنین این شرکت، که آینده را دنیای خلاقیت می‌داند، از همه‌ی نویسندگان آثار برگزیده نیز تقدیر خواهد کرد.

شکراللهی در پایان گفت: جایزه‌ی بهرام صادقی تنها جایزه‌ای است که مرحله‌ی نهایی آن، با انتشار آثار برگزیده، در محضر مخاطب انجام می‌شود. بنابراین از همه‌ی علاقه‌مندان دعوت می‌کنم ۲۰ داستان برگزیده را بخوانند و نیز اگر داستانی در جایزه‌ شرکت داده‌اند، آن را با آثار برگزیده مقایسه کنند. اکنون نوبت خوانندگان و نویسندگان است، هم برای انتخاب سه اثر محبوب خود و هم برای این‌که ما را قضاوت کنند.

502500

کد خبر: 722728

وب گردی

وب گردی